Olay, Çenger Mahallesi’nde bulunan 5 yıldızlı bir otelde meydana geldi. İddiaya göre otele giriş yaptıklarından beri havuz veya denize girmek yerine sürekli telefonla çekim yapan 4’er kişilik ailelerden oluşan 60 kişilik yabancı uyruklu grup, otel sahibi ile tartışma yaşadı. Otelin restoranında yaşanan tartışmada dillerini bilmediği misafirlerin tehditkâr tavırlar sergilediğini iddia eden otelin sahibi ve yönetim kurulu başkanı Ramazan Aybek, söz konusu misafirlerin restoranı birbirine katmasının ardından Çenger Jandarma Karakoluna başvurdu. Taraflar birbirinden şikâyetçi olurken, kavgaya karışan ailelerden bir üye daha sonra gelip Aybek’in 7 bin Euro vermesi halinde şikâyetinden vazgeçeceğini söyledi. Aybek ise parayı reddettiğini ve yaşadıkları tartışmalardan ötürü misafir kaybederek mağdur tarafın kendileri olduğunu dile getirdi.
“TATİL AMAÇLI GELMEMİŞLER”
Olayı anlatan otel sahibi Ramazan Aybek, grubun bir tur acentesi aracılığıyla otellerine geldiğini belirtti. Şahısların otele geldiğinden beri normal olmayan davranışlar sergilediğini öne süren Aybek, “Otelimize 13 Temmuz itibariyle Almanya’daki tur acentesi aracılığıyla 15 oda için 4’er kişiden oluşan 15 aile, yani yaklaşık 60 kişilik yabancı uyruklu bir grup geldi. Bu grupta bulunan şahıslar ilk günden itibaren tatil amaçlı gelmediklerini çıkardıkları sorunlarla ortaya koydular. Hiç denize ve havuza girmeyen grup üyeleri sürekli ellerinde telefonlarla resepsiyonda, restoranda, barda sürekli çekim yapıp durdular. Olaydan birkaç gün önce yine resepsiyonda tartışma yaşamış olduğumuz aileden bir kadın, eliyle işaret ederek şahsıma karşı tehditkâr harekette bulundu ama ben çalışanlarıma, acenteyle sürekli çalışmış olduğumuz ve saygımızdan dolayı hep alttan almalarını söyledim” dedi.
“ÜZERİME YÜRÜDÜLER”
Aybek, “Olay günü sabah 10.00 sıralarında bu gruptan iki kadın ellerinde kâsede yulaf gevreği ile restoranda yanıma geldi. Ben onların dilini bilmiyorum, bir şeyler söyleyip sanki kâseyi ağzıma sokacak gibi uzatıp durdular ben de elimle uzaklaşmaları için ittim. Bu sırada sanki daha önceden programlanmış gibi en az 15-20 kişilik bir grup üzerime yürüdü. Tabakları, tezgâhtaki yemekleri yerlere atmaya başladılar. Restoranda çalışanlar da bu duruma müdahale etti, kavgaya varan bir arbede yaşandı. Daha sonra iş karakola yansıdı. Çenger Jandarma Karakoluna giderek 4 kişilik bir aile şikâyette bulunurken, olaya karışanların gerisi bu aşamaya müdahil olmadılar. Biz de kendilerinden, işletmemize vermiş oldukları zarardan dolayı şikâyetçi olduk” diye konuştu.
“OLAYI TEZGÂHLAMIŞLAR”
Acenteyle
yaptıkları görüşme sonrasında bu ailenin başka bir otele gönderilmesini
sağladıklarını aktaran Aybek, “Bu aileyle birlikte 4 kişilik bir başka aile de
otelden ayrıldı. 13 odadaki ailelerin tamamı otelde kalmaya devam etti. Olaydan
3 gün sonra resepsiyona geldiğimde otelden ayrılan ve karşılıklı davacı
olduğumuz ailenin reisi olduğunu öğrendiğimiz kişi benimle görüşmek istediğini
söyledi. Ben de dilinden anlayan başka bir misafirimiz aracılığıyla kendisiyle
görüştüm. Şahıs 7 bin Euro vermem karışlığında davadan vazgeçeceğini söyledi.
Ben de asıl para vermesi gerekenin kendileri olduğunu, işletmeme zarar
verdiklerini, kendilerine kesinlikle beş kuruş vermeyeceğimi söyledim ve
otelden ayrılmasını istedim. Ayırılıp gitti. Bugün de öğrendim ki bu olayları
baştan beri tezgâhlayıp kameraya almışlar ve kendi istedikleri gibi servis
etmişler. Bizim bir suçumuz olmadığı halde birçok müşterimiz yaşanan arbededen
rahatsız oldu ve tatilini kesip gitti. Bu olayın mağduru onlar değil biziz” diye
konuştu. İHA