Mersin Büyükşehir Belediyesi, üniversite öğrencilerine yönelik öğrenim yardımı başvurularını almaya başladı. Başvurular, Mersin Büyükşehir Belediyesi'nin resmi web sitesi olan www.mersin.bel.tr ve Teksin uygulaması üzerinden yapılabiliyor.
Başvuru tarihi ve şartları neler?
2024 yılı için üniversiteyi kazanan ve ailesi Mersin'de ikamet eden öğrencilere destek sunan Büyükşehir Belediyesi, ön kayıt başvurularını 25 Ekim 2024 tarihine kadar kabul edecek. Başvuruların tamamlanabilmesi için gerekli evrakların, en yakın Eğitim ve Öğretimi Destekleme Kurs Merkezi’ne teslim edilmesi gerekiyor. Başvuru detayları, şartlar ve gerekli belgeler hakkında bilgi almak için belediyenin web sitesinden veya Teksin uygulamasından faydalanabilirsiniz.
Mersin Büyükşehir Belediyesi üniversite bursu nasıl alınır? Burs ne kadar?
Öğrenim yardımı, 2024 YKS’de devlet okullarının herhangi bir bölümünü kazanan öğrencilerin yanı sıra, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki vakıf (özel) üniversitelerinden tam burslu kazanan öğrencilere de verilecek. Başvuru için öğrencilerin, kazandıkları üniversiteye kayıt yaptırmış olmaları şartı aranıyor. Bu yıl yapılan düzenlemeyle öğrenim yardımı miktarları artırıldı:
2 yıllık bölümler için 5.000 TL
4 yıllık bölümler için 10.000 TL
5 yıllık bölümler için 12.500 TL
6 yıllık bölümler için 15.000 TL
nasıl Başvuru yapılır?
Öğrenim yardımından faydalanmak isteyen öğrenciler, Mersin Büyükşehir Belediyesi'nin resmi web sitesinde yer alan “Duyurular” kısmında bulunan “Öğrenim Yardımı Başvurusu” linkine tıklayarak formu doldurabilirler. İstenilen belgeler başvuru formuna fotoğraf veya PDF formatında yüklenmelidir.
Ön kayıt başvurusu tamamlandıktan sonra, sistem tarafından verilen 4 haneli kayıt numarası ve gerekli evraklar en geç 25 Ekim 2024 tarihine kadar Kurs Merkezlerine teslim edilmelidir.