İddia edilen bilgiye göre, Antalya’da bir Türk vatandaşı, yabancı bir internet sitesi üzerinden daha uygun bir fiyata otel rezervasyonu yaptı. Ancak otelde kendisinden “Milliyet Farkı” adı altında ekstra ücret talep edildi. Limak Lara Hotel yetkilileri, rezervasyon yapanın Türk olduğunu anladıklarında, kendisinden 120 Euro fazla ücret talep ettiler.
Sosyal Medyada Büyük Tepki
Bu skandal hareket sosyal medyada büyük tepki topladı. Kullanıcılar, “Türk olmanın faturası da kesildi”, “Kendi toprağımızda Türk vatandaşlarına bu muameleyi neden reva görüyorsunuz?”, “Otelcilik kanununda milliyet farkı ücreti adı altında bir Türk’ten fazla para alınacağı yazıyor mu?” gibi eleştirilerde bulundu.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan Açıklama
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Antalya’da bir otel tarafından alınan “Milliyet Farkı” ücretine ilişkin gerekli denetim ve incelemenin ardından yasal mevzuata göre cezai işlem uygulanacağını duyurdu.
Limak Otel’den Özür
Limak Lara Otel yetkilileri, medyada yer alan haberler üzerine bir açıklama yaptı. Yetkililer, yanlış anlaşılmalara sebep olan ‘milliyet farkı’ ifadesi nedeniyle kamuoyundan özür diledi. Ayrıca, hizmet verilen alanda eşitlik kavramına aykırı herhangi bir ayrımcı tutum ve davranışın söz konusu olamayacağını belirtti.
Fiyat Farkı Sorunu
Habere konu olan rezervasyon hakkında Limak Otel yetkilileri, yanlış anlaşıldığını ifade ederek açıklama yaptı.
İşte Açıklamanın Tamamı
Bugün medyada yer alan Limak Lara Otel ile ilgili bir haber nedeniyle açıklama yapma ihtiyacı doğmuştur. Hepimizi derinden üzen, teyit edilmemiş bilgilere dayalı içeriklerle ilgili kamuoyunu bilgilendirmek istiyoruz. Öncelikle yanlış anlaşılmalara sebep olan 'milliyet farkı' ifadesi nedeniyle kamuoyundan samimiyetle özür diliyo- ruz. Amacını aşan bu ifadenin dikkatsizlik nedeniyle ve hassasiyetler öngörülemeden kullanılması hepimizi derinden üzmüştür.
Hizmet verdiğimiz alanda eşitlik kavramına aykırı herhangi bir ayrımcı tutum ve davranış söz konusu olamaz. Habere konu olan yanıltıcı rezervasyon 14 Nisan 2024 tarihinde İngiltere üzerinden bir web sitesinden Türkiye'den iki kişi adına yapılmıştır.
Misafirlerimiz otele geldiklerinde bir kişinin Romanya vatandaşı olduğu, rezervasyonun Türkiye'den yapılmış gibi gösterildiği, yanlış bilgi beyan edildiği anlaşılmıştır.
Bunun üzerine fiyat farkı oluştuğu misafirlerimize aktarılmıştır. Bölgesel ve dönemsel kampanyalar nedeniyle bu tür fiyat farkları oluşabilmektedir.
Konu bu nedenle ortaya çıkan fiyat farkı iken tutarın 'milliyet farkı' olarak yansıması olayın kapsamını değiştirmiştir.
Yanlış anlaşılan ifade nedeniyle en içten özürlerimizi tekrarlıyor, konuyu kamuoyun takdirine sunuyoruz. Saygılarımızla