TOKİ'nin yüzde 25 İndirimine 22 Bin 187 Kişi Katıldı TOKİ'nin yüzde 25 İndirimine 22 Bin 187 Kişi Katıldı

Pandemi süreci otomotiv sektörünü derinden etkiledi. Üretim sorunları, çip krizi ve hammadde sıkıntıları araç fiyatlarının artmasına neden oldu. Konya'da, son bir yıl içerisinde ikinci el araç satışlarında yaşanan %25'lik düşüş dikkat çekici bir veri olarak öne çıkıyor. Bu durum, piyasada fiyatların şu an için uygun olduğunu gösterse de, ilerleyen dönemlerde döviz kurundaki artışların fiyatları yeniden yükseltebileceğine işaret ediyor.

Faiz Oranlarının Sektöre Etkisi

Konya Oto Lastik, Oto Yıkama ve Oto Galericileri Esnaf Odası Başkanı Abdullah Acıbadem, pandemi sonrası araç fiyatlarının stabil kalması için yapılan projeleri vurguladı. Acıbadem, "Pandemi döneminde araç fiyatları sürekli olarak yükseldi. Ancak, hükümet ve Ticaret Bakanlığı tarafından alınan tedbirler sayesinde sıfır araç fiyatlarındaki kontrolsüz artışlar sınırlanmıştı. Şu an bu proje 1 Ocak 2025 tarihine kadar uzatıldı" dedi.

Faiz oranlarındaki değişimlerin sektöre etkileri hakkında da bilgi veren Acıbadem, "Faiz oranlarının düşmesiyle birlikte yatırımın otomotiv sektörüne geri döneceğini öngörüyoruz. Ancak, internette yayılan 'araç fiyatları kışa doğru düşecek' gibi söylentilere itibar edilmemesi gerektiğini belirtiyor. Araç fiyatlarının düşmesi için döviz kurunun gerilemesi veya hükümetin ekstra vergi indirimleri yapması gerekiyor. Aksi takdirde fiyatlar yüksekte kalmaya devam edecek" ifadelerini kullandı.

Döviz Kuru ve Araç Fiyatları

Döviz kuru artışlarının araç fiyatlarına etkileri de önemli bir konu olarak gündemde. Acıbadem, döviz kurundaki dalgalanmaların araç piyasasına yansıyacağını belirtti. "Ticaret Bakanlığı'nın geçen yıl aldığı tedbirlerle birlikte araç fiyatlarındaki balon şişkinliği azaldı. Ancak döviz kuru artışları araç fiyatlarını yeniden yükseltebilir" diye konuştu.

Kaynak: İHA