Kadına şiddetle mücadele kapsamında 2018 yılında hayata geçirilen Kadın Destek Uygulaması (KADES), bugüne kadar 7 milyon 830 bin kadın tarafından indirildi. Uygulama üzerinden yapılan 1 milyon 480 bin ihbarın 920 bini gerçek olduğu tespit edildi.
KADES Nedir ve Nasıl Çalışır?
Kadına şiddeti önlemeye yönelik olarak İçişleri Bakanlığı tarafından hayata geçirilen KADES uygulaması, şiddete uğrayan ya da uğrama riski taşıyan kadınların hızlı bir şekilde kolluk kuvvetlerinden yardım almasını sağlıyor. Emniyet Genel Müdürlüğü Asayiş Daire Başkanlığı Aile İçi ve Kadına Karşı Şiddetle Mücadele Şube Müdürlüğü’nde görevli Komiser Yardımcısı Vesile Kaplan, KADES’in önemini şu sözlerle vurguladı:
"Uygulama, akıllı telefonlarda konum özelliği açılarak tek bir tuşla ihbarda bulunma imkanı sunuyor. İhbarlara ortalama 5 dakika içinde en yakın ekip ve devriyeler sevk ediliyor."
KADES Kullanımı ve İstatistikler
Kaplan, uygulamanın hem indirilmesinin hem de kullanımının oldukça kolay olduğunu belirtti. Bugüne kadar KADES uygulamasını indiren 7 milyon 830 bin kadından 1 milyon 480 bini ihbarda bulundu. Bu ihbarların 920 bini gerçek şiddet vakaları olarak kayıtlara geçti.
"Asılsız İhbarlardan Kaçınalım"
Vesile Kaplan, uygulamayı test etmek amacıyla asılsız ihbarların yapılmasının yanlış olduğunu belirtti:
"Ekiplerimiz her ihbara aynı hassasiyetle yanıt veriyor. Ancak asılsız ihbarlar, gerçek bir şiddet mağdurunun yardım almasını engelleyebilir. Bu nedenle vatandaşlarımızdan bilinçli davranmalarını rica ediyoruz."
"KADES Uygulamasını Her Kadın İndirmeli"
Kaplan, KADES’in sadece şiddet mağduru kadınlar için değil, çevredeki birine yardım etmek için de kullanılabileceğini belirterek şu çağrıda bulundu:
"Hiçbir kadının bu uygulamayı kullanmak zorunda kalmamasını umuyoruz. Ancak şiddet beklenmedik bir anda ve kişiden gelebilir. KADES, yalnızca kendi güvenliğiniz için değil, çevrenizdeki birine yardım etmek için de kullanılabilir."
İşitme Engelliler İçin Güncellemeler
KADES, ihtiyaçlara göre sürekli olarak güncelleniyor. Kaplan, işitme engelli bireyler için eklenen özel butonun, ihbarın daha etkili bir şekilde değerlendirilmesine olanak tanıdığını söyledi:
"Bu buton sayesinde ihbarı alan ve müdahale eden ekipler işitme engelli bireyin durumunu bilerek hareket ediyor. Uygulama, 11 dilde çeviri desteği sunarak daha geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ediyor."