Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, evden internete erişim imkanı olan hanelerin oranının yüzde 95,5'e çıkmasıyla birlikte, internet alışverişinin yaygınlığı dikkat çekiyor. Ancak, 1 Ocak itibariyle hayata geçecek yeni bir düzenleme, internet alışverişini tercih eden tüketicileri doğrudan etkileyecek.

2022 yılı Ekim ayından itibaren 2023'ün Ekim ayına kadar olan 12 aylık süreçte internet üzerinden yapılan alışveriş oranının yüzde 49,5'e ulaştığı bilgisi verildi. Artan e-ticaret hareketliliği beraberinde bazı sorunları da getirdi. 2023 yılında web sitesi veya mobil uygulama üzerinden alışveriş yapanların yüzde 27,1'i sorun yaşadı. Sorunların başında yüzde 13,6 ile teslimatın belirtilenden daha yavaş olması ve yüzde 11,1 ile yanlış veya hasarlı mal, hizmet teslimi geldi.

1 Ocak'tan itibaren yürürlüğe girecek olan yeni düzenleme ile internet üzerinden alınan ürünlerin iadesinde önemli bir değişiklik yapılacak. Cayma hakkını kullanacak tüketiciler, ürün ayıplı mal olarak değerlendirilmedikçe kargo iade ücretini kendileri ödeyecek. Ticaret Bakanlığı'nın 'Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik' kararı çerçevesinde, tüketiciler 14 gün içerisinde cayma hakkını kullanabilecek ancak iade sürecinin maliyeti artık tüketicilere ait olacak. Malın ayıplı olması durumunda ise tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulmayacak.

Kaynak: Haber Merkezi