Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Akdeniz Gerçek Gazetesi Gündem Antalya Havalimanı'nda kriz büyüyor! Havada inisiyatif kalktı!

Antalya Havalimanı'nda kriz büyüyor! Havada inisiyatif kalktı!

Ulaştırma Bakanlığı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) çatısı altında istihdam edilen hava trafik kontrolörlerinin zam talebi nedeniyle iş yavaşlatma kararı Antalya turizminde kriz oluşturdu. Kriz 21 Temmuza kadar uzatıldı.

4 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
Antalya Havalimanı'nda kriz büyüyor! Havada inisiyatif kalktı!
KAYNAK: Nizamettin ÖZMEN

Turizmin gözde şehri olan Antalya’da uzun süredir uçakların geç inip kalkmasının perde arkası aralandı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü hava trafik kontrolörleri istedikleri zam talebi ve isteklerinin kabul edilmemesi üzerine inisiyatif almadan çalışma kararı alması üzerine havalimanında işleyişin yüzde 50 yavaşladığı öğrenildi. DHMİ hava trafik kontrolörlerinin aldığı karar sonrası Antalya Havalimanı uçuşlarında yaşanan aksaklıklara ilişkin Hava Trafik Kontrolörleri ve Diğer Ulaştırma Çalışanları Sendikası (HTK-SEN) Yönetim Kurulu açıklık getirdi.

Antalya Havalimanı'nda kriz büyüyor! Havada inisiyatif kalktı!

HAVA TRAFİĞİNDE KRİZ

Hava trafik kontrolörleri istedikleri zam talebi ve isteklerinin kabul edilmemesi üzerine inisiyatif almadan çalışma kararı hava trafiğinde kaosa neden oldu. Yüzde 50 oranında yavaşlayan hava trafiğinin perdesini aralayan HTK-SEN yaptığı paylaşımda ¨Hava trafik kontrolörlerimizin özlük hakları, ülkemizin çıkar ve menfaatleri için 7-17 Haziran 2024 tarihleri arasına gerçekleştirdiğimiz inisiyatif almadan çalışma faaliyetimiz başarıyla icra edilmiştir. EUROCONTROL verilerine göre inisiyatif alınmayan günlerde kalkış ve varışların zamanında gerçekleşme oranlarındaki yüzde 50'ye varan düşüş, bu katkının ne kadar kritik önemi haiz olduğunun somut göstergesidir” ifadelerine yer vermişti

Antalya Havalimanı'nda kriz büyüyor! Havada inisiyatif kalktı!

HAVA KRİZİNDE UZATMAYA GİDİLDİ

HTK-SEN’in yaptığı açıklamada “Bu çerçevede, haklı taleplerimiz hususunda farkındalık oluşturmak, ülkemizin çıkar ve menfaatleri doğrultusunda adımlar atılmasını sağlamak adına Sendika Yönetim Kurulumuzca 20-30 Haziran 2024 tarihleri arasında inisiyatif almadan çalışma faaliyetinin (İAÇ) icra edilmesi kararlaştırılmıştır. Bu doğrultuda, meşru taleplerimizin karşılanması adına tüm sektör paydaşlarını ivedilikle gerekli adımları atmaya davet ediyoruz” ifadeleri kullanıldı.

'TÜRKİYE GENELİNDE GERÇEKLEŞİYOR'

Antalya’dan büyük çapta ses getiren DHMİ hava trafik kontrolörlerinin inisiyatif almadan çalışma (İAÇ) kararının sadece Antalya sınırlı olmadığını belirten HTK-SEN Yönetim Kurulu, bu uygulamaya geçen sene başlandığını belirtti. İş yavaşlatma eylemi olarak adlandırılmasını doğru bulmayan HTK-SEN Yönetim Kurulu, ¨Biz bu İAÇ kararına hava trafiğinin yoğun olmadığı 2023 yılının Eylül – Ekim aylarında başlamıştık. Hava trafik kontrolörlerinin talep ettiği iyileştirme devletimizin kasasından 1 lira dahi çıkmasına sebep olmamakla beraber tamamen ülkeye döviz girdisi sağlayacaktır. Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu ile görüştük. Kendisi de bazı bize özlük haklarımız konusunda yardımcı olabileceğini ve çalışmalar yapılacağını belirtti. Bunları görüştük Uraloğlu’yla. Taleplerimiz üzerine çalışma gerçekleşeceği söylendi ama yapılmadı¨ diyerek mağduriyeti yaşayanların kendileri olduğunu belirtti.

Antalya Havalimanı'nda kriz büyüyor! Havada inisiyatif kalktı!

'BUNUN SEBEBİ BİZ DEĞİLİZ'

Hava trafik kontrolörlerinin özlük haklarını koruma çerçevesinde İAÇ kararının basında ‘İş yavaşlatma eylemi’, ‘Havacılığa indirilen darbe’, ‘Antalya turizmine hava kontrolörü darbesi’ şeklinde servisi edilmesini yanlış bulduğunu belirten HTK-SEN Yönetim Kurulu, bunlara sebep olanın kendileri olmadığını belirtti. HTK-SEN Yönetim Kurulu, ¨Antalya turizmini sekteye uğratan ve bu yavaşlamaya sebep olan biz değiliz. Bir grev iş yavaşlatma yapmıyoruz. Bu iş bırakma eylemi değil. Uçakları kasıtlı olarak bekletmiyoruz. Sadece daha önce, inisiyatifini aldığımız bazı konular vardı. Şu anda biz tamamen Avrupa standartlarında, Avrupa'daki kurallara göre çalışıyoruz. Örnek vermek gerekirse eğer bir uçağı kasıtlı olarak bekletmiyoruz.  Antalya özelinde değil bu konu. Bütün Türkiye'de yapılan bir faaliyet. Aslında biz kimseyi geciktirmiyoruz. Önceden yaptığımız hızlandırmayı ellerinden aldık sadece şu anda¨ şeklinde açıklama gerçekleştirdi.

İNİSİYATİF YOK EMNİYET VAR

Hava trafiğinde yaşanan duruma sessiz kalmayan Delphin Otelleri’nin sahibi Turizmci Cömertoğlu’nun, ¨Türkiye’nin en çok döviz girdisi sağlayan, ülkede milyonlara ekmek kapısı olan Antalya turizminin nasıl etkilendiğini bir kenara bıraktın; saatte 90 iniş kalkış kapasitesi olan bir havalimanına saatte sadece 38 iniş kalkış yaptırmak, uçakları havada dolaştırmak uçak yakıt gider ve karbon izini arttırdığı gibi Allah korusun muazzam üzüntü ve ülkemizin itibarını ağır zedeleyecek bir kazaya sebep olabilir¨ şeklindeki açıklamasına yönelik konuşan HTK-SEN Yönetim Kurulu ¨Tolga Bey’in yazdığı gibi Antalya Havalimanı’nın saatlik trafik sayısı 90 değildir. Antalya Havalimanı’nın saatlik kapasitesi 30 iniş 30 kalkış toplamda 60’tır. İnisiyatif alınmadığı günlerde de bu kapasite gerçekleşmektedir. Bunun yanı sıra sadece inisiyatif almadığınızdan dolayı bazı gecikmeler söz konusu olabilmektedir. Daha emniyetli çalışıyoruz¨ şeklinde yanıt verdi.

Yorumlar
h
harun yakar 3 ay önce
arsiz cocuk misali aglak gezen gozunu para hirsi burumus guruh
BEĞENME
0
CEVAPLA
K
Kavun 3 ay önce
@harun yakar erken gelmişsiniz
BEĞENME
0
B
Bahri bahar 3 ay önce
Topunu kovalayın bir tanesini bile bırakmayın yeni mezunları alın
BEĞENME
0
CEVAPLA
A
ATC 3 ay önce
Gerçekleri gündeme getirmişsiniz. Kaleminize sağlık. Hava Trafik Kontrolörleri haklarını en kısa zamanda inşallah alırlar.
BEĞENME
0
CEVAPLA
A
Ata Berk 3 ay önce
Vatandaş ve Bakanlık, Hava Trafik Kontrollerinin hangi sistemlerle uçağın inip kaldırdığından ve seyrüsefer yaptığından bir haberler. Asıl ATSEP yani Elektronik personelinin kurduğu ve 7/24 çalışmasını sağladığı ve tüm harcamalarının Eurocontrol den karşılandığı sistemlerle yapıyorlar. Hava Trafik Kontrolleri sadece kendileri varmış gibi bir hava oluşturuyorlar. Mesela Eurocontrol kulecileri kendi grubunda görmediğinden Hava Trafik personeli kulede nöbette gibi gösterilip Eurocontrol den maaşları ödenme yolunu kullanıyorlar. Ama bunları hiç anlatmazlar bilinsin istemezler. Tüm harcamalarını Eurocontrol den alan ve ülkeye döviz getiren ve seyrüsefer cihazlarının çalışmasını sağlayan ATSEP personelleri tazminat ve ek ödeme dışında bırakılamaz. Bu vicdana, hakkaniyete ve bir bütünün parçası olan iki grup arasında sıkıntılara yol açar.
BEĞENME
0
CEVAPLA
Şükrü özsönmez 3 ay önce
Çalışanın hakkını verin
BEĞENME
0
CEVAPLA
Adana Aladağ'da orman yangını!

Adana Aladağ'da orman yangını!