Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının Ocak-Temmuz dönemine ait demir yolu taşımacılığı verilerini açıkladı. Uraloğlu, Türkiye'nin demir yolu taşımacılığında önemli bir ilerleme kaydettiğini vurguladı. Bakan, demir yolu taşımacılığının hız ve kapasite açısından Türkiye'nin ihracat potansiyelini artırdığını belirtti.
Yılın İlk 7 Ayında İhracat Rekoru
Uraloğlu'nun açıklamasına göre, 2024'ün ilk 7 ayında Türkiye demir yolu ile 1,2 milyon ton ihracat taşıması gerçekleştirerek, geçen yılın aynı dönemine göre %13,2 artış sağladı. Bu performans, demir yolunun ekonomik ve çevreci yönlerinin yanı sıra Türkiye'nin ihracat kapasitesini de artırdığını gösteriyor.
İstanbul ve Çevre İlleri İhracatın Merkezinde
Demir yolu taşımacılığında İstanbul ve çevre illerinin önemli rol oynadığını belirten Uraloğlu, taşımaların %86'sının bu bölgeden gerçekleştirildiğini ifade etti. İstanbul'un yanı sıra İzmir, Eskişehir, Ankara ve Sivas gibi illerden de ihracat ürünlerinin Avrupa'ya ulaştırıldığı belirtildi. Bu durum, Türkiye'nin lojistik gücünü ve demir yolu taşımacılığının ihracattaki önemini ortaya koyuyor.
BTK Hattı ve Avrupa ile Bağlantı
Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demir yolu hattının faaliyete geçmesiyle Türkiye'nin Asya ve Avrupa arasındaki ticaret köprüsü rolünün güçlendiğini belirten Uraloğlu, altyapı iyileştirmeleri ve uluslararası işbirliklerinin Türkiye'nin ihracat taşımacılığındaki etkisini artırdığını vurguladı. Ayrıca, Türkiye ve Avrupa arasında günlük en az 8 yük treni işleterek kesintisiz ticaret sağladıkları ifade edildi.
Çevre Dostu Taşımacılığın Önemi
Uraloğlu, demir yolu taşımacılığının çevre dostu ve sürdürülebilir bir seçenek olarak öne çıktığını vurguladı. Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Türkiye'nin 2053 net sıfır emisyon hedeflerine ulaşmak için demir yolunun kilit rol oynayacağını belirtti. Sera gazı azaltımı ve rekabetçiliği hedefleyen bu taşımacılık modeli, maliyet avantajı sağlamakla kalmayıp çevresel katkılar da sunuyor.