Sağ Dikey Reklam Alanı Genişlik: 160px Yükseklik: 600px
Antalya Haberleri
Antalya
PARÇALI BULUTLU
26°
Akdeniz Gerçek Ekonomi İkinci el online oto pazarında satışlar nisanda azaldı

İkinci el online oto pazarında satışlar nisanda azaldı

Nisan ayında Türkiye'de ikinci el araç pazarında ilan sayılarında artış yaşandı. Satışlardaki yıllık düşüşe rağmen, yılın ilk dört ayında artan satışlar dikkat çekiyor. Indicata'nın raporuna göre, fiyatlar ve motor tiplerine göre satışlarda çeşitlilik gözlemlenirken, Renault marka araçlar hızlı satış performansıyla öne çıktı.

2 Dakika
OKUNMA SÜRESİ
İkinci el online oto pazarında satışlar nisanda azaldı
KAYNAK: AA

AA muhabirinin Indicata'nın ikinci el çevrim içi pazar raporundan derlediği verilere göre, geçen ay çevrim içi mecralarda 350 bin 588 kurumsal ilan yayınlandı. Bu ilanların 157 bin 463 adedi satıldı. İlan adetlerinde geçen yılın nisan ayına göre %7 artış gözlendi.

Satışlarda Azalış, Ancak Yıllık Artış Devam Ediyor

Nisanda satış adetlerinde yıllık bazda %9 azalma yaşanırken, bir önceki aya göre ise %16'lık düşüş gerçekleşti. Ancak yılın ilk 4 ayına bakıldığında, 2023'ün aynı dönemine göre ilan sayısında %3, satışlarda ise %7 artış görüldü.

İkinci el online oto pazarında satışlar nisanda azaldı

Fiyatlar ve Segmentlerdeki Değişim

İkinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında en çok satışı yapılan ilk 35 markanın 249 modeline ait 364 bin 881 ilanın ay boyunca fiyat değişimleri incelendi. Bu analize göre, nisanda ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatların bir önceki aya göre ortalama %0,73, yılbaşından itibaren ise %2,24 arttığı gözlemlendi.

Motor Tiplerine Göre Satışlar

Motor tipine göre değerlendirildiğinde, söz konusu pazarda geçen ay en çok dizel araçlar tercih edildi. 94 bin 647 adetle dizel araçlar listenin başında yer alırken, benzinli araçlar 56 bin 636 adetle ikinci sırada geldi. Elektrikli otomobil satışları ise 988 adet olarak gerçekleşti.

Satış Süreleri ve Markaların Performansı

Nisanda ikinci el araçların ortalama satış süresi 47 gün oldu. Bu sürede, Renault marka araçlar ortalama 39 gün ile pazar ortalamasına göre daha hızlı satıldı. Ancak Mercedes-Benz ve BMW markalı araçlar 63 gün ile en yavaş satılan araçlar arasında yer aldı.

İkinci el online oto pazarında satışlar nisanda azaldı

Veri Analizi ve İşbirlikleri

Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük verinin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye ikinci el çevrim içi araç pazarını tarayarak günlük 450 bin'den fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor. Raporda yer alan satış verileri, 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrim içi pazardaki ilanlarına dayanıyor. Bunlar arasında Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web siteleri Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi kurum ve platformlar da bulunuyor. Bireysel araç ilanları rapora dahil edilmiyor.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *
Antalya’da Korkunç Kadın Cinayetinin Görüntüleri Ortaya Çıktı

Antalya’da Korkunç Kadın Cinayetinin Görüntüleri Ortaya Çıktı