TÜBİTAK'ın 100. yıl özel çağrısında sunulan projeler arasında yer alan ve 'Cumhuriyetin 100. Yılı Özel Çağrısı'nda destek almaya hak kazanan projelerin bilimsel değerlendirme süreci tamamlandı. Bu kapsamda, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. İbrahim Halil Diken'in yürütücülüğünü üstlendiği bir proje de dikkat çekiyor.
Cumhuriyetimizin 2. Yüzyılında Özel Eğitim Alanında Yenilikçi Bir Proje
Prof. Dr. İbrahim Halil Diken'in yürütücülüğünü üstlendiği proje, cumhuriyetin 2. yüzyılında özel eğitim alanında önemli bir açığı kapatmayı hedefliyor. Projenin genel amacı, ülke genelindeki 363 özel eğitim anaokulunda çalışan eğitimci personelin kapasitesini güçlendirmek. Bu hedef doğrultusunda projenin alt amaçları ise oldukça çeşitli.
Özel Eğitim Anaokullarında Çalışan Personelin Kapasitesinin Güçlendirilmesi
Projenin alt amaçları arasında özel eğitim anaokullarında çalışan personele yönelik çeşitli eğitim programları bulunuyor. Özellikle özel eğitim, okulöncesi öğretmenliği mezunu eğitimciler ile psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerin ihtiyaçlarına odaklanılarak, öğrencilerin problem davranışlarıyla baş etme ve olumlu davranış kazandırma konularında destek sağlanması amaçlanıyor. Ayrıca, dil becerilerini destekleme ve öğrencilerin ebeveynlerinin psikolojik iyi oluşlarını destekleme yönünde çeşitli çalışmalar da planlanıyor.
Proje Çıktıları ve Beklentiler
Projenin sonunda elde edilmesi hedeflenen ürünler arasında kılavuz kitapçıklar, bilgilendirici videolar ve örnek vaka sunumları bulunuyor. Bu materyallerin, özel eğitim alanındaki uygulamalara doğrudan katkı sağlaması ve model oluşturması bekleniyor. Prof. Dr. Diken, proje çıktılarının diğer eğitim kademelerinde de kullanılabileceğini ve literatüre geçebilecek öneme sahip olduğunu vurguluyor.
Projeye Destek ve Ekip Yapısı
Proje, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından da resmi destek görmekte. Ayrıca, projenin yürütülmesinde disiplinler arası bir ekip anlayışı benimsenmiş. Proje ekibi, farklı üniversitelerden ve alanlardan akademisyenlerden oluşuyor ve geniş bir perspektifi temsil ediyor.