Bitlis'in Hizan ilçesindeki Nurs Ortaokulu'nda öğrencilere yönelik yapılan uygulama, gelen tepkilerle tartışmalara neden oldu. Okulun 7. sınıf öğrencilerine, hac ibadetini öğretmek amacıyla sınıfa Kâbe'yi temsil eden bir maket konuldu. Öğrencilere, bu maket etrafında dönerek tavaf yapma ve ardından sınıfta şeytan taşlama provası yaptırıldı. Öğrenciler, şeytan taşlama provası kapsamında sınıf duvarlarına taş fırlattı. Bu uygulama, toplumda çeşitli tepkilere neden oldu.
Tartışmalı Uygulamalar ÇEDES Kapsamında Artıyor
ÇEDES kapsamında yapılan tartışmalı uygulamalar sadece Hizan'daki olaylarla sınırlı değil. Geçmişte, Türkiye'nin farklı bölgelerinde benzer uygulamalara rastlandı. Örneğin, Tekirdağ, Batman ve Niğde'de öğrencilerin cami temizlemesi, Adıyaman ve Muğla'da öğrencilere mezarlık temizliği yaptırılması gibi. Bu tür uygulamalar, toplumda geniş yankı buluyor ve tartışmalara neden oluyor.
"Hep Birlikte Huzura" Çağrıları
Öğrencileri camiye götürme ve ibadet uygulamalarının yanı sıra, çeşitli eğitim kurumlarından "hep birlikte huzura" çağrıları da yapılıyor. Örneğin, Sivas Şarkışla'daki Çağdaş Yaşam Kenan Tunakan Anaokulu'nda beş yaş grubu öğrencilerin camiye götürülmesi gibi. İstanbul Çekmeköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, "Hep birlikte huzura" başlığı altında öğrencileri sabah namazına çağırdı.