Eğitim-Sen Kurucu Genel Başkanı ve CHP Ankara eski Milletvekili Yıldırım Kaya, Milli Eğitim Bakanlığı'nın duyurduğu "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" müfredatı hakkında önemli değerlendirmelerde bulundu. Yeni müfredatın, AKP'nin ideolojisine uygun insan tipi yetiştirme çabalarından biri olduğunu belirten Kaya, "Yeni müfredat, eğitim devrimlerini tümüyle ortadan kaldırmayı amaçlayan bir yapıdadır. Görünüşe göre, cemaat ve tarikatların etkisiyle hazırlanmıştır" şeklinde konuştu.
Müfredatın Paylaşılması ve Değerlendirilmesi
Milli Eğitim Bakanlığı, "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni müfredatın taslağını, internet sitesi aracılığıyla paylaştı. Bakanlık yetkilileri, taslağın görüş ve önerilere açık olduğunu ifade etti. Eğitim-Sen Kurucu Genel Başkanı Yıldırım Kaya da ANKA Haber Ajansı'na verdiği demeçte, Cumhuriyet'in değerlerine sahip çıkmayanların bu müfredatta yine Cumhuriyet kavramından kaçındığını belirtti.
Dini Ağırlıklı Müfredatın Eleştirisi
Kaya, "Milli Eğitim Bakanlığı'nın açıkladığı yeni müfredat, eğitim devrimlerini tümüyle yok etmeyi amaçlayan bir yapıdadır" ifadelerini kullanarak şunları ekledi: "Görünüşe göre, bu müfredat cemaat ve tarikatların etkisiyle hazırlanmıştır. Eğitim sendikaları müfredatın hazırlanma sürecine davet edilmemiş, görüşleri dahi alınmamıştır. Müfredat, pedagojiye ve bilime aykırı bir şekilde 'dini' unsurları ön plana çıkarmış, 'laik' eğitim sistemini hedef almıştır. Bu durum, gelecek nesillerin bilimden ve dünyadan kopuk yetiştirilmesi anlamına gelmektedir."
Müfredatın Geleceği Üzerindeki Etkisi
Kaya, hazırlanan müfredatın tüm eğitim bileşenlerinin görüşleri alınarak yeniden düzenlenmesi gerektiğini vurgulayarak şu değerlendirmelerde bulundu: "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli', AKP'nin ideolojisine uygun insan tipi yetiştirme çabalarından biridir. Müfredatta sıkça vurgulanan ahlaki değişiklik, aslında AKP'nin ahlak anlayışını yansıtmaktadır. Bilimden uzak, matematik, fizik, kimya, biyoloji ve felsefeyi dışlayan bir 'dini' odaklı eğitim sistemi, Türkiye'nin geleceğini olumsuz yönde etkileyecektir. Yeni müfredatın, Türkiye Cumhuriyeti'nin ihtiyaçlarına uygun şekilde, eğitimin tüm paydaşlarının görüşleri alınarak yeniden düzenlenmesi gerekmektedir."