Merkez Bankası'na Göre TÜFE Beklentisi Yükseldi Merkez Bankası'na Göre TÜFE Beklentisi Yükseldi

Türkiye’nin dijital yüzü e-Devlet Kapısı, 16. yıl dönümünü kutluyor. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkan Vekili Yusuf Tancan, platformun ulaştığı rakamları ve dijital dönüşümdeki başarıyı paylaştı. Kullanıcı sayısı 66 milyon 656 bin 540’a ulaşırken, 1079 kuruma ait toplam 8.379 dijital hizmet sunuluyor.

E-Devlet 66 Milyon Kullanıcıyla 16 Yaşında!

Tancan, e-Devlet Kapısı’na yıl başından itibaren 4 milyardan fazla giriş yapıldığını belirtti. Avrupa Komisyonu’nun e-Devlet Kıyaslama Raporu’na göre Türkiye, 37 ülke arasında 10. sıraya yükselirken, Birleşmiş Milletler e-Devlet Gelişmişlik Endeksi’nde 193 ülke arasında 27. sırada yer aldı. Türkiye, bu endekste en hızlı yükselen ülke oldu.

Yüzde 292 Artış Gösterdi

Tancan, "Bu toplantılar, Türkiye'nin dijital geleceğinin inşa edilmesinde büyük rol sahibi oldu. Katılımcılığın ve birlikte çalışabilirliğin önemli örneği haline geldi. 2018-2024 yıllarına bakıldığında, önceki yıllara kıyasla entegre kurum sayısında yüzde 119, sunulan hizmet sayısında yüzde 102, kullanıcı sayısında yüzde 62, giriş sayısında yüzde 292 artış görüldü. Söz konusu ilerleme, Cumhurbaşkanı yardımcılığının politik liderliği, Dijital Dönüşüm Ofisinin bürokratik sahipliği, Türksat AŞ'nin teknik uzmanlığı ve paydaş kurumların sorumluluğunu esas alan yönetişim yapısının sonucu olarak gerçekleşti" dedi.

3 Hizmet En Çok Kullanıldı

Tancan, "2024 yılının başından itibaren en çok kullanılan 3 hizmete ve kullanım sayılarına bakıldığında ise Sosyal Güvenlik Kurumu-SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi'nin 707,8 milyon, Çalışma Hayatım Bütünleşik Hizmeti'nin 304,2 milyon, Gelir İdaresi Başkanlığı-Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme hizmetinin de 272,4 milyon kez kullanıldı" diye konuştu.

Gelişmeye Devam Ediyor

Tancan, e-Devlet Kapısı mobil uygulamasının bütünleşik hizmetlerin %78’ine ev sahipliği yaptığını vurguladı. Vatandaşların çevrimiçi memnuniyet oranının son üç yıldır %95 seviyesinde korunduğunu belirten Tancan, platformun sürekli geliştirildiğini ifade etti.

Dijital Türkiye ve bürokrasinin azaltılması çalışmalarının süreceğini belirten Tancan, 2025’te daha fazla bütünleşik hizmet sunulacağını müjdeledi. Türkiye, kamu yönetiminde dijitalleşme alanında Avrupa'nın lider ülkeleri arasında yer almayı hedefliyor.

Kaynak: AA