-Hafriyat yönetmeliğinin değişmesi hafriyatçılarla müteahhitleri endişelendirdi. Antalya İnşaat Müteahhitleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Karataş, hafriyatçının sisteme henüz hazır olmadığını belirterek, kontak kapatılmaması için Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin bu konuda ek süre vermesini istedi.

 

-Süleyman Gezer adlı bir hafriyatçı da, tüm atıkların Kızıllı’ya dökülmesinin kendilerine dayatılmasına tepki göstererek, “Kimse bize hafriyatlarımızı Kızıllı’ya dökmemiz için zorlamasın. Ayrıca Kızıllı’dan gelecek bu paralar Antalyaspor’a gidecekmiş. Antalyaspor, Real Madrid mi? Bu kadar para çok değil mi?” dedi.

 

 

1 Mart 2018 tarihi itibariyle ‘hafriyat yönetmeliği’nin değişmesi hafriyatçılarla müteahhitleri endişelendirdi. Konuyla ilgili Antalya Şoförler Odası Düğün Salonu’nda yapılan toplantıya Tüm İnşaat Müteahhitleri Federasyonu Genel Başkan Vekili ve Antalya İnşaat Müteahhitleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Karataş, Muratpaşa Müteahhitleri Derneği Başkanı Adnan Saraç, Kepez Müteahhitleri Derneği Başkanı Mehmet Ali Ünal ve 300’e yakın hafriyatçı katıldı. Hafriyat yönetmeliğinin ve bundan sonra ne yapılacağının konuşulduğu toplantıda zamana zaman seslerin yükseldiği de görüldü.  

 

HİÇBİR ARAÇTA SENSÖR YOK

Antalya İnşaat Müteahhitleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Deniz Karataş, yaptığı konuşmada

1 mart itibariyle hafriyatın Kızıllı’daki depolama alanına götürülmesinin zorunlu hale geldiğini belirterek, “Bütün hafriyatların Kızıllı alanına götürülmesi, kaçak döküm olmaması içinde araç takip sistemlerinin ve sensörlerin damperlerin arka kapaklarına takılması suretiyle araçların takip edilmesi gündemde. Ancak henüz bu yönetmeliğe hafriyatçıların hazır olmadığını görüyoruz. Toplantıda 300 tane hafriyatçı vardı. Bunların hiçbirinin aracında sensör yok. Hiçbirinde JPRS takılı değil. Dolayısıyla sisteme entegre olmuş değiller. Bunun için ek bir süre zorunlu hale gelmiştir” dedi.

 

KIZILlI DAYATILMASIN

Hafriyat depolama alanının olmasından muzdarip olmadıklarını kaydeden Karataş, “Hafriyat bizlere bir yerde lazımken diğer tarafta atık malzemesi oluyor. Yani siz binanın oturum alanını kazıyorsunuz, kalıpçının çalışması için orada yer ayırıyorsunuz, daha sonra binayı yol seviyesine getirmeniz için tekrar bir daha hafriyata ihtiyacınız oluyor. Dolayısıyla bu hafriyatı bir müteahhit o gün bertaraf etmesi gerekirken, diğer müteahhidin buna ihtiyacı var. Biz de diyoruz ki, ‘tüm hafriyat Kızıllı’ya gitmek zorunda kalmasın. Burada nakliye sorunu doğuyor ve depolama için ton başına 3 buçuk lira ek maliyet doğuyor. Ama bizim için bu hafriyatın yüzde 70’i engel teşkil etmiyor. Ancak gerek kentsel dönüşümde çıkacak olan betonlu, asbestli (yani içinde zehir olan) atıkların depolanması için buralara ihtiyaç var. Yani normalde yüzde 70’ini kendi aramızda çözebildiğimiz bu soruna yüzde 30 ihtiyaç olunan noktada önlem almak gerekirken, tamamını Kızıllı olarak dayatma edildiğini görüyoruz” diye konuştu.

 

KONTAK KAPANABİLİR

Hafriyatçının kontak kapatmaması için ek sürenin verilmesini isteyen Karataş şöyle konuştu: “Bu süreyi de Antalya Büyükşehir Belediyesi verecektir. Zaten vermezse de hafriyatçılar, ‘biz bu işi yapamayacağımıza göre şahıs başına 52 bin lira, firma başına da 153 bin lira işin cezası olduğuna göre biz zaten kontak kapatmak zorundayız’ diyorlar. Çözüm ortaklarımız bu noktada haklılar. Sistemin oturması için ek bir süreye ihtiyaç var. Önemlisi şehir içerisinde kaçak döküm yapılmadan hafriyat şirketlerinin müteahhit firmalar arasında gidip gelinmesine yani müteahhitlerin kendi aralarında hafriyatlarını aktarabilmesine ihtiyaç var. Bunun önünü kesmemek gerekir. Aksi halde Topallı’daki hafriyat alanını siz bizim önümüze dayatma olarak koymuş olursunuz. Böyle bir dayatmayı müteahhit de, hafriyatçı da istemiyor. Biz hafriyatın gelişi güzel dökülmesine karşıyız. Çevrenin kirlenmesine karşıyız. Biz kendi içimizde hafriyatı eritelim, eritemiyorsak Topallı’ya götürelim.“

 

“EK MALİYETE KARŞIYIZ”

“Ek maliyete karşıyız” diyen Karataş sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz beton artıkları olan kentsel dönüşümden çıkmış olan çevreye zarar verecek olan kötü atıkları Kızıllı’da depolayalım. Bunda hiçbir sorun yok. Bunun bedelini de ödeyelim. Ancak toprak ve benzeri temiz malzemelerimizi de kendi içimizde birbirimize verelim. Burada ki temel nokta; çevre kirliğinin önüne geçmek. Yoksa hafriyatın tamamını bir noktaya depolayıp tamamını oradan alıp da ek maliyet getirmek değildir. Nitekim şuanda mevcut 10 daireli bir arsanın eskiye göre hafriyat bedeli 60 bin lira artmaktadır. Bu ne demektir? 10 dairede 60 bin liraya böldüğünüz zaman her daire için 6 bin lira daha vatandaşa ek bir yük gelmektedir. Biz buna karşıyız.”

 

REAL MADRİD BENZETMESİ

Toplantıda söz alan Süleyman Gezer adlı bir hafriyatçı da yaptığı konuşmada, tüm atıkların Kızıllı’ya dökülmesinin kendilerine dayatılmasına tepki gösterdi. Gezer, şöyle konuştu: “Kimse bu belgelerin alınmasına karşı değil. Hepimiz alalım ama kimse bize hafriyatlarımızı Kızıllı’ya dökmemiz için zorlamasın. Bu konuda dayatma olmasın. Kızıllı’dan gelecek bu paralar Antalyaspor’a gidecekmiş. Tamam bir itirazımız yok ama Antalyaspor, Real Madrid mi? Bu kadar para çok değil mi? Bu yük hafriyatçının omuzlarından alınsın, daha makul düzeye indirilsin.” Kubilay ELDEMİRCİ

 

 

 

 

 

Editör: TE Bilisim