Antalya, 2 milyonu aşan yerleşik nüfusunun yanı sıra yılda 10 milyondan fazla ağırladığı turistle hem yaya hem de araç trafiğinde sorun yaşamaya devam ediyor. Yaya ve sürücü mağduriyetlerini en aza indirmek için MMO Antalya Şubesi içerisinde kurulan Şube ve Kent Çevre Gündemi Komisyonu tarafından kent trafiğiyle ilgili hazırlanan rapor basın açıklamasında paylaşıldı. Antalya’daki trafik sorunun siyaset üstü bir konu olarak değerlendiren MMO Antalya Şube Başkanı İbrahim Atmaca, ¨Şehrimizi temsil eden tüm yetkilileri Antalya kent içi trafik sorununa çözüm yönünde iş birliği yapmaya çağırıyoruz¨ şeklinde konuştu.
ZAMAN VE ENERJİ KAYBI OLAN BİR ROTA
Antalya’nın başlıca trafik sorunlarını 3 maddeyle özetleyen Başkan Atmaca, çevre yollarının kent nüfusunu karşılayamadığını ve bu anlamda artık faydalı bir işlevinin olmadığını söyledi. Her yıl 10 milyondan fazla yerli ve yabancı turisti ağırlayan Antalya’da ilk durak olan havaalanı etrafındaki yolların tamamlanması yönünde çağrıda bulundu. Toplu taşımaların yüzde 80’inin kent merkezine girerek rota oluşturması üzerine yapılan değerlendirmede bu rotanın özellikle kent sakinleri için hem zaman hem enerji kaybına yol açtığı belirtildi. Başkan Atmaca, ¨Biz MMO Antalya Şubesi olarak ‘Kent yaşamının kriz noktasına yaklaşmasının’ önüne geçebilmek için çaba sarf ediyoruz. Antalya tam anlamıyla bir tarım ve dünyanın tanıdığı bir turizm şehri olup, şehrimizi sürdürülebilirliği önemlidir. Bunu sağlamanın önemli unsurlarından biri de kent içi trafik yönetimidir. Antalya'nın ve Antalyalıların bu konuda sabrı kalmadığını düşünüyoruz. Bu konu siyaset üstü bir konu. Tüm yetkililerin bu konuya eğilmesi gerekiyor¨ dedi.
TRAFİK ÇİLESİ MASAYA YATIRILDI
Şube ve Kent Çevre Gündemi Komisyonu Başkanı Mahmut Çelik, ulaşım sektörünün tüm unsurlarının kent içi ulaşım sorununa eğilmesi gerektiğini savundu. Çelik, ¨Ulaşımda çok başlılığa son verilmeli. Kent planlamasında mevcut ulaşım master planı güncellenerek uygulanmalı, yapılaşma planları, ulaşım yükü hesaba katılarak yapılmalı ve uygulanmalı. Duraklardaki yığılmalar önlenmeli. Klimalı durak yapmak yerine yolcu sayısına bağlı sefer organizasyonu etki saat uygulaması yaşama geçilmelidir. Kuzey çevre yolunu Korkuteli yoluna bağlayan Çığlık yolu ile aynı yolu Yukarıkocayatak'a bağlayan Abdurrahmanlar çevre yolu uzantıları ivedilikle tamamlanarak, kentin doğu-batı uzantısındaki transit araç trafiği şehir içi araç yükünden arındırılmalıdır. Antalya- Alanya otobanına hızla başlanmalı, böylece havaalanından Alanya yönüne kesintisiz ve hızlı transfer için alternatif oluşturulmalıdır. Karayolları bünyesindeki Duraliler kavşağı, Uncalı kavşağı, Akdeniz Bulvarı kavşağı, Kepez varyantı üzerindeki Korkuteli kavşağı ile Döşemealtı'ndaki Altınkale kavşağı projeleri hızla tamamlanmalı¨ dedi.