Antalya’nın yaklaşık 1 asırlık rüyası tren projesi için Cumhuriyet’in ilk yıllarında atılan adım 2. Dünya Savaşı’nın yarattığı ekonomik sıkıntılar ve koşullar nedeniyle yarım kalırken, raylar Burdur’a kadar gelip kaldı. O günden bugüne sık sık gündem eğelen Antalya hızlı tren projesi hayata geçirilemezken ilk milli hızlı trenimiz yola çıkıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının son çeyreğinde tasarım çalışmalarının tamamlanarak montaj aşamasına geçileceğini ifade ettiği Milli Hızlı Tren Projesi’nde fabrika statik testlerin tamamlanmasının ardından 2025 yılında raylara indirilerek dinamik yol testlerinin yapılacağını açıkladı.
Milli Hızlı Tren Projesi'nin Türkiye’nin geleceği için çok önemli bir adım olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Milli Elektrikli Trenimizden sonra Milli Hızlı Trenimizi de yapıyoruz. Türasaş tarafından üretilecek hızlı trenimiz saate 225 km hıza ulaşacak. Her bir sette toplamda 584 kişilik yolcu kapasitesine sahip 8 adet vagon bulunacak” şeklinde konuştu.
TÜBİTAK-RUTE İŞ BİRLİĞİ
TÜBİTAK-Rute ile birlikte ortak olarak geliştirilen ‘Milli Cer Sistemi ve Tren Kontrol Yönetim Sistemi’nin Hızlı Tren projesinde kullanılacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, bu sayede tren setini oluşturan kritik alt bileşenlerin de yerli ve milli imkanlarla üretildiğine dikkat çekti.
YOL TESTLERİ SON ÇEYREKTE
Uluslararası standartlara uygun olarak yürütülen projemizin tüm tasarım süreçlerinin tamamlanmasının ardından 2024 yılının son çeyreğinde montaj aşamasına geçileceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, Milli Hızlı Tren Projesi’nde fabrika statik testlerin tamamlanması ile birlikte 2025 yılının son çeyreğinde hızlı treni raylara indirerek dinamik yol testlerine başlamayı planladıklarını söyledi.
Cumhuriyet’in ilk yıllarında çıkarılan kanunla ödenek ayrılan ama savaş koşullarında yapılamayan Afyonkarahisar-Antalya demiryolu hattı tamamlanamazken, Antalya’nın hızlı tren projesinden de ses yok.