Geçtiğimiz aylarda Antalya trafiğini rahatlatmak için başlatılan 4 kavşak projesinden biri olan Uncalı’da başlayan, bilgilendirme panosu olmayan ve ihale bilgisinin bulunmadığı ileri sürülen Uncalı Kavşağı projesinin yapımı sürerken bölgede yapılan incelemede jeneratörlerin üzerindeki Makyol yazısı projeyi Makyol’un üstlendiği iddiasını güçlendirmişti. Son olarak Gülveren Parkı’nın bir bölümünde yapılan kazı çalışması ve düz şekilde çekilen beyaz çizgi, kavşak projesinin başlangıcı olarak yorumlandı. 75’inci Yıl Caddesi’ne doğru dönen bir ucu ve Hürriyet Caddesi’nde düz bir şekilde giden bir diğer ucu olan kazının ve devamında yapımına başlanacak olan projenin Uncalı Kavşağı projesindeki gibi kim tarafından ve ne kadar yapıldığı ile ilgili de bir bilgi bulunmuyor. Kamuoyu kendisinin bu konuda bilgilendirilmesini istiyor. Öte yandan alanda yapılan incelemede kazı çalışması yapılan ve kazılacak alandaki ağaçların zarar verilmeden parkın başka bir bölümüne taşındığı da görüldü.
Erdoğan'ın Pankartı Asıldı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın fotoğrafı ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın ismi olan ve Akdeniz Üniversitesi’nin üst geçitlerine asılan pankartlarda ise, ‘Uncalı akıllı kavşağa kavuşacak, trafik akacak Antalya rahatlayacak’ yazıyor. Kamuoyu 4 kavşak projesinin kim veya kimler tarafından ne kadar tutar karşılığında üstlenildiği bilgisinin paylaşılması talep ediliyor.
Tramvay İhalesi İle Bağlantılı Mı?
Kepezüstü, Duraliler, Uncalı ve Sanayi kavşak projeleriyle ilgili olarak ortaya atılan iddia da ise kavşak projelerinin 4. Etap tramvay projesi ile ilişkilendirildiği ifade ediliyor. Antalya Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Dairesi Başkanlığı, 30 Nisan 2024 tarihinde 'Antalya 4. Aşama (Konyaaltı-Varsak) Raylı Sistem Hatları Yapımı' ihalesinin tekliflerini toplamıştı. İhalede 8 milyar 581 milyon 167 bin 395 TL olarak hesaplanan sınır değere göre Makyol İnşaat – Özkar İnşaat 12 milyar 435 milyon 863 bin 371 TL ile en uygun teklifi verdiği açıklanmıştı. 4 milyar 348 milyon 319 bin 360 TL teklif ile Makyol’un teklifinin 3’te 1’ini veren Öztaş İnşaat’ın teklifi kabul görmemişti. Makyol’un teklifi İhalede 8 milyar 581 milyon 167 bin 395 TL olarak hesaplanan sınır değere göre en uygun teklif olduğu belirtilmişti. Tramvay ihalesinin onayı için Cumhurbaşkanlığı’ndan cevap beklendiği öğrenildi. En düşük teklifin 3 katı teklif veren ve kabul gören Makyol Grubu’nun herhangi bir ihale bilgisi olmadan Uncalı Kavşağı’nda yürüttüğü çalışmalarla, tramvay ihalesiyle bir bağlantısı olup olmadığı bilinmiyor. Konuyla ilgili Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne ulaşılmış ama ‘herhangi bir açıklama yapılması uygun değildir’ cevabı alınmıştı. Cumhurbaşkanı onayına sunulan tramvay projesinde büyük bir iş alan Makyol’a aynı zamanda gayri resmi şekilde kavşak yapımı görevi verildiği iddia ediliyor. Ortaya atılan iddia 26 Aralık 2024 tarihinde Akdeniz Gerçek Gazetesi’nin manşete taşıdığı kavşak yapımında ihale bilgilendirme panosunun bulunmaması ve geçen süre zarfında da herhangi bir pano konulmaması, Ulaştırma Bakanlığı’nın ve Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü’nün herhangi bir açıklama yapmaması ile güçlendi.
Karayolları'nın Makineleri Mi Kullanılıyor?
Batı Çevre yolu ile D-400 yolu kesişiminde başlayan projeyle ilgili Karayolları 13. Bölge Müdürlüğü’nden konuyla ilgili herhangi bir açıklama yapılmazken, kurumun üst yöneticisine de ulaşılamamıştı. Son olarak yine alanda yapılan gözlemde inşaat çalışmasında kullanılan vincin üzerinde ki Karayolları Genel Müdürlüğü yazısı, verilen ihalede Karayolları’nın iş makinelerinin kullanıldığı iddiasını doğurdu. İşin teknik boyutu ile ilgili denetleme işlemi için mi yoksa inşaat faaliyetleri için mi orada olduğu bilinmeyen Karayolları Bölge Müdürlüğü’ne ait olduğu düşünülen iş makinasıyla ilgili herhangi bir açıklama da yapılmadı.
İhale Bilgisi Ortada Yok
Kamuoyuna açıklanması gereken ihale süreci, projenin hangi şirkete verildiği ve maliyet detayları ile ilgili kurumlardan herhangi bir açıklama yapılmadı. Kamu kaynakları ile yapılan projenin, bilgilerinin şeffaf şekilde paylaşılmaması büyük dikkat çekerken, işleyişin gayri resmi şekilde yürütülüp yürütülmediği Antalya kamuoyu tarafından sorgulanıyor? Şeffaflık ilkesi ile hareket edilmesi ve bilgilendirilmek istenen yurttaş yetkililerden açıklama bekliyor