Akdeniz Üniversitesi Hastanesi otoparkında hasta ve hasta yakınlarından alınan otopark ücreti, tartışmalara neden oldu. Vatandaşlar, hastane otoparklarının ücretsiz olması gerektiğini savunuyor.
Hastane Otoparkında Ücret Alınması Tepki Çekti
Akdeniz Üniversitesi Hastanesi’nin otoparkında hasta ve hasta yakınlarından alınan ücretler, vatandaşların tepkisine yol açtı. Hastane ziyaretçileri, sağlık hizmetleri için gittikleri yerde yüksek otopark ücretleriyle karşılaşmanın haksızlık olduğunu dile getirdi.
Başkan Olaya Tepki Gösterdi
Antalya Denizcileşme Platformu Başkanı İzzet Ünlü Akdeniz Üniversitesi Hastanesi'ne yakını götürdüğü esnada başına gelen olay dikkat çekti. Hastane otoparkına bıraktığı aracıyla otoparktan çıkarken ödediği ücret sonrası olaya tepki gösterdi.
Vatandaşlar Yasal Haklarını Kullanmakta Kararlı
Hastaneye yakınını tedavi için götüren Antalya Denizcileşme Platformu Başkanı İzzet Ünlü, otopark çıkışında 4,5 saatlik park süresi için 80 TL ödediğini belirterek şu ifadeleri kullandı: "Burası bir hastane ve otoparkının ücretsiz olması gerekir. Bu uygulama hastaların ve hasta yakınlarının mağduriyetine neden oluyor. Gerekli yasal hakkımı kullanıp tüketici hakem heyetine başvuracağım. Ücretlerin alınmaması ve bu uygulamanın iptali için elimden geleni yapacağım."
Sağlık Kurumlarında Ücret Tartışması Yeniden Gündemde
Vatandaşlar, sağlık hizmeti veren hastanelerin otoparklarında ücret alınmaması gerektiğini savunurken, Sosyal medyada da paylaşım hakkında, yetkililerden açıklama bekleniyor.
Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz’den Açıklama
Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, Akdeniz Üniversitesi Hastanesi otoparkında alınan ücretlerle ilgili şu açıklamayı yaptı:
"Sağlık Bakanlığı'nın yönetmelik ve talimatlarına göre hiçbir sağlık kuruluşunun bünyesindeki otoparkta ücret talep edilemez. Eğer böyle bir ücret talebi varsa, bunu direkt olarak tüketici hakem heyetinden iade isteyebilirler. Ayrıca, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a aykırı olduğu için ve 6098 sayılı Borçlar Kanunu’na göre tüketici, küçük maddi zararı için hiçbir harç ödemeden maddi-manevi tazminat davası açabilir. Ayrıca Ticaret Bakanlığı’na ve Sağlık İl Müdürlüklerine şikayette bulunabilirler. Hastane otoparkları bir işletme değildir, ticarethane değildir. Buralar zorunluluk olan bir hizmet alanıdır. İnsanların acil bir durumu olduğunda ‘girişlik para ver, çıkışta para ver’ gibi bir uygulama haksız kazanca sebebiyet vermektedir. Bu durum tüketici haklarına aykırıdır ve alınamaz."