YÖREDER’in Yöresel Ürünler Tanıtım Günleri başladı. Bini aşkın ürünün tanıtıldığı fuarın açılışını yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Akaydın, Antalya'nın markalaşma sorununa da değindi. Şu anda marka olmuş bir tek Finike portakalı olduğunu savunan Akaydın, birçok ürünün markalaşabileceğini ifade etti.

Yöresel Ürünleri Koruma ve Tanıtma Derneği’nin (YÖREDER) düzenlediği Yöresel Ürünleri Koruma Yaşatma Haftası başladı.

YÖRDER’in Cam Piramit’te düzenlediği Yöresel Ürünler Fuarı’na Cumhuriyet Halk Partisi İl Başkanı Devrim Kök, Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın, CHP İl Genel Meclis Üyesi Songül Başkaya, CHP Meclis Üyesi Reşat Oktay, Akdeniz Üniversitesi Rektör Yardımcısı Abdullah Aziz Erdin, YÖREDER Kurcusu ve Yönetim Kurulu Üyesi Sanatçı Sümer Ezgü, Ziraat Odası ve Muhtarlar Odası Başkanı Nazif Alp, Milliyetçi Hareket Partisi Muratpaşa İlçe Başkanı Şaban Öztürk, MHP Muratpaşa Belediye Başkan Adayı Av. Cengizhan Gököz, Gıda ve Tarım İl Müdürü Ahmet Dallı katıldı.

EZGÜ’DEN GÜNÜN KONUŞMASI

Açılış konuşmasını YÖREDER’in Yönetim Kurulu ve Kurucu Üyesi Sümer Ezgü yaptı. Bir farklılık olarak konser vermeye değil açılış konuşması yapmak için geldiğini belirten Ezgü, YÖREDER oluşturulması fikrinin kendini çok heyecanlandırdığını ve ülkenin öz ürünlerini türkülerden, yöresel danslardan ayırmadıklarını kaydetti. Ezgü, “Bu ülkenin öz ürünlerini biz türkülerimizden, danslarımızdan el sanatlarımızdan ayırmıyoruz. Atatürk’ün bize emanet ettiği toprakların, her türlü ürününün var olması adına her türlü çalışmayı da destekliyoruz” dedi.

HAMBURGERE KARŞI BURDUR ŞİŞ
Sümer Ezgü, YÖREDER’in bu organizasyonu 3. kez düzenlediğini ve 119 katılımcı, 54 il ve bin 600 ürünün yer aldığını söyleyerek, “Geçen sene yapılan organizasyonda 40 binin üzerinde ziyaretçiden bahsediliyor. Halkın ciddi bir ilgisi var yöresel ürünlere. Bu derneğin amacı üretim bilinci, markalaşma, standartlaşma ve yurtiçi ve yurtdışındaki pazarın oluşturulması. Bunu için Akdeniz Üniversitesi ile çalışmalar yapılıyor. Bu çalışmaları üniversitedeki gençlerle birleştirmek, birlikte yürümek derneğimizin amacı. Kendi kendimize yetebilme, üretenle tüketicinin aracısız buluşmasını sağlayacaktır. Biz hamburgere karşı Burdur şiş ve Adana kebabı arzu ediyoruz. Gönlümüz öyle arzu ediyor” diye konuştu.

MARKALAŞMA VURGUSU

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Akaydın ise büyük şirketlerin ekonomide öne geçtiği bir süreçte, özellikle küçük üretici açısından yöresel ürünlerin tanıtılmasının ve pazarlanmasının büyük önem taşıdığını kaydetti.  Belediyenin bu konuda çok ciddi proje hazırlığında olduğunda kaydeden Akaydın, Antalya'nın markalaşma sorununa da değindi. Şu anda marka olmuş bir tek Finike portakalı olduğunu savunan Akaydın, oysa Akseki ve İbradı dağlarının endemik ürünleri, Gazipaşa'nın çekirdeksiz narı, Alanya muzu, Akseki balı, Kumluca domatesi başta olmak üzere birçok ürünün markalaşabileceğini ifade etti.

EZGÜ VE AKAYDIN OYNADI

Son olarak Anadolu’dan geldik türküsünü söyleyen Ezgü “Ülkemize birlik ve dirlik diliyoruz” diyerek sözlerini tamamladı. Konuşmaların öncesinde Türkiye’nin birçok yöresinin oynandığı Halk oyunları gösterisi yapıldı. Antalya Yöresinin “Cemilem” türküsünde Sümer Ezgü ve Akaydın halk oyunları ekibiyle birlikte oynadı. Açılış töreninin ardından katılımcılarla fuar gezildi.

Mühübe DEMİRBAŞ

 

Editör: TE Bilisim