Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, ilk kez ana sınıfı, 1, 5 ve 9. sınıflarda uygulanacak yeni müfredatın detaylarını 81 ile gönderdi. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci'nin imzasıyla yayımlanan genelge ile bu yeni modelin eğitim-öğretim süreçlerinde nasıl hayata geçirileceği açıklandı.

Planlama ve Öğrenme Ortamları Düzenleniyor

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında, planlama çalışmaları, öğrenme ortamlarının oluşturulması ve öğrenme-öğretme süreçleri yeniden düzenleniyor. Tüm planlamalar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortak Metni'nde belirtilen öğrenci profili özellikleri merkez alınarak yapılacak. Öğretmenlerin, bu süreci etkili bir şekilde yönetmesi için tymm.meb.gov.tr adresinin düzenli olarak takip edilmesi gerekecek.

Yıllık ve Aylık Planlar Hazırlanacak

Yeni modelde, yıllık ve aylık planlar, öğretmenler arası iş birliği ile hazırlanacak. Bu planlar, öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişimlerini destekleyecek şekilde bütüncül yaklaşımlar çerçevesinde düzenlenecek. Ders planları, öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak şekillendirilecek ve çevresel imkanlar da dikkate alınarak sürdürülebilir bir yapıda oluşturulacak.

2024 DUS ve STS Diş Hekimliği Soru ve Cevapları Erişime Açıldı 2024 DUS ve STS Diş Hekimliği Soru ve Cevapları Erişime Açıldı

Öğrenci Katılımı ve Motivasyon Artırılacak

Yeni müfredat kapsamında, öğrenme ortamları, öğrenci katılımını artıracak ve bireysel öğrenme ihtiyaçlarına göre düzenlenecek. Teknolojik araç-gereçlerle zenginleştirilen bu ortamlar, öğrencilerin araştırma, sorgulama ve iş birliği becerilerini geliştirecek. Öğrenciler, kütüphaneler, müzeler, bilim ve sanat merkezleri gibi okul dışı öğrenme ortamlarından da faydalanabilecek.

Dijital Teknolojiler Etkin Kullanılacak

Öğrenme-öğretme süreçlerinde, dijital teknolojilerin etkin bir şekilde kullanılması sağlanacak. Bu süreçte, öğrencilerin mevcut bilgi ve beceri düzeylerini belirlemek amacıyla ön değerlendirme yapılacak. Ayrıca, öğrencilerin gelişim süreçlerini izlemek ve desteklemek için öğrenci, öğretmen ve aile iş birliği esas alınacak.

Farklılaştırılmış Öğretim ve Sosyal-Duygusal Öğrenme Desteklenecek

Milli Eğitim Bakanlığı, her öğrencinin en üst düzeyde fayda sağlayabilmesi için farklılaştırılmış öğretim yöntemleri kullanacak. Bu kapsamda, öğrencilerin sosyal-duygusal becerilerini geliştiren bütüncül yaklaşımlar ve değerler eğitimi uygulamaları devreye sokulacak. Ayrıca, okul temelli planlama doğrultusunda yerel çalışmalar, okuma etkinlikleri, proje çalışmaları gibi yaparak ve yaşayarak öğrenme fırsatları sunulacak.

Okul Dışı Öğrenme Ortamları Planlanacak

Zümre öğretmenleri, öğrencilerin bölgelerindeki kültürel ve coğrafi zenginlikleri keşfetmeleri için müze, bilim merkezi, sanat merkezi gibi okul dışı öğrenme ortamlarını kullanacaklar. Bu öğrenme süreçlerinde öğrencilere motive edici geri bildirimler verilerek, öğrenme sürecinin esnek bir şekilde yeniden yapılandırılması sağlanacak.


 

Kaynak: İHA