Sosyal medya ve e-ticaret sitelerindeki sahte ürünlerin tespit edilip satıştan kaldırılmasını sağlayan yapay zeka destekli girişim Counterfake, hem markaların hem de tüketicilerin güvenliğini sağlamaya yönelik önemli adımlar atıyor. Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı) ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın öncülüğünde gerçekleştirilen TEKNOFEST'te tanıtılan bu girişim, dijital platformlarda sahte ürünlerin tespit edilip kaldırılmasına yardımcı oluyor.
Sahte Ürünlerle Mücadelede Yapay Zeka
Geçtiğimiz yıl TÜBİTAK ve Özyeğin Üniversitesi Girişim Fabrikası desteğiyle hayata geçirilen Counterfake, kısa sürede sahte ürün ilanlarını bulup kaldırarak, daha güvenli bir alışveriş ortamı yaratıyor. Özellikle e-ticaret sitelerinde sahte ürünlerin yaygın olduğu günümüzde, Counterfake gibi yapay zeka destekli sistemler, sahtecilikle mücadelede büyük önem taşıyor.
Firmanın iş geliştirme uzmanı Muhammet Ali Tilbeç, geçen yıl piyasaya çıkışlarından bu yana 17 marka ile anlaşma sağladıklarını belirtti. Bu iş birliği sayesinde, bir yıl içinde 1 milyon 70 bin sahte ürün ve 25 bin sahte ürün satıcısının platformlardan kaldırıldığını açıkladı.
Nasıl Çalışıyor?
Counterfake’in geliştirdiği yazılım, dijital platformlardaki ilanları tarayarak görselleri, açıklamaları ve yorumları analiz ediyor. Bu sayede sahte ürünler kolaylıkla tespit edilip satıştan kaldırılabiliyor. Sahteciliği engelleyen bu teknoloji, hem markalar için itibar kaybını önlüyor hem de tüketicileri aldatıcı ürünlerden koruyor.
TEKNOFEST ve Gençlere İlham Kaynağı
TEKNOFEST Adana’da tanıtılan Counterfake projesi, festivalde ziyaretçilere anlatılarak genç girişimcilere ilham kaynağı olmayı hedefliyor. Tilbeç, ‘’Festivalde gençlere ilham kaynağı olmaya ve yaptığımız çalışmaları ziyaretçilere anlatarak iş ağımızı genişletmeye çalışıyoruz'' dedi.