Türkiye'nin mücevher sektörü, uluslararası fuarlarla ve alım heyetleriyle pazar çeşitliliğini genişletmeye devam ediyor. Sektörün ihracatında kaydedilen bu dikkat çekici artış, Türkiye'nin global mücevher pazarındaki etkisini pekiştiriyor. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, mücevher ihracatı temmuz ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla %90,9 oranında artış gösterdi ve 948,4 milyon dolara yükseldi.

Mücevher İhracatında Sektörel Dağılım

Mücevher sektörünün ihracatında detaylı bir inceleme yapıldığında, şu rakamlar öne çıkıyor:

  • Altından Mamul Eşyalar: 408,7 milyon dolar
  • Gümüşten Mamul Eşyalar: 27,4 milyon dolar
  • İşlenmemiş veya Yarı İşlenmiş Altın: 493,4 milyon dolar
  • İşlenmemiş veya Yarı İşlenmiş Gümüş: 4,8 milyon dolar
  • Kıymetli Metallerden Mamul Diğer Eşyalar: 184,1 bin dolar
  • Kıymetli Metallerin veya Kaplama Metallerin Döküntü Artıkları: 11,7 milyon dolar
  • Kıymetli Metallerle Kaplanmış Saatler ve Aksam: 1 milyon dolar
  • Kültür İnci ve Kıymetli Taşlar: 405,4 bin dolar
  • Taklit Mücevherler: 926,7 bin dolar

İhracatın Yöneldiği Ülkeler

Temmuz ayında Türkiye'nin mücevher ihracatında öne çıkan ülkeler ve ihracat rakamları ise şöyle:

Birleşik Arap Emirlikleri: 508,7 milyon dolar

  • ABD: 50,4 milyon dolar
  • Irak: 43,4 milyon dolar
  • Libya: 37,7 milyon dolar
  • Hong Kong: 37,6 milyon dolar

Birleşik Arap Emirlikleri, temmuz ayında Türkiye'nin mücevher ihracatında başı çekerken, bu ülkeye yapılan ihracat 291 milyon dolar artış gösterdi. Diğer dikkat çeken artışlar arasında Irak (39,9 milyon dolar), Birleşik Krallık (31,4 milyon dolar), Libya (27,5 milyon dolar) ve İtalya (12,6 milyon dolar) yer alıyor.

İl Bazında İhracat Verileri

Geçen ay mücevher sektöründe en fazla ihracat yapılan il İstanbul oldu. İstanbul, 573,3 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Diğer şehirler ise şu şekilde sıralandı:

SAMSULAŞ Emekçilerinden Grev Kararı! "Belediyeden Hassasiyet Bekliyoruz" SAMSULAŞ Emekçilerinden Grev Kararı! "Belediyeden Hassasiyet Bekliyoruz"
  • Çorum: 360,3 milyon dolar
  • Kastamonu: 7,6 milyon dolar
  • Ankara: 2,6 milyon dolar
  • Antalya: 1,6 milyon dolar

Türkiye'nin mücevher sektörü, temmuz ayında gösterdiği bu güçlü performansla hem yurt içi hem de yurt dışı pazarlarında önemli bir etki yarattı. Uluslararası fuarlar ve ticari ilişkilerdeki bu dinamizm, sektörün global rekabetteki pozisyonunu sağlamlaştırıyor.

Kaynak: AA