Tüketicilerin satın aldıkları mal ve hizmetlerle ilgili yaşadığı sorunları iletebildiği Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, 2023 yılında 135 bin 970 şikayet aldı. Tüketici mağduriyetlerini gidermek amacıyla hizmet veren hat üzerinden vatandaşlar, ürün güvenliği, ayıplı mal ve hizmetler, yanıltıcı reklamlar gibi konular hakkında da bilgi alabiliyor.

EN FAZLA ŞİKAYET AYIPLI MAL VE HİZMETLERDE

Geçen yıl Alo 175 üzerinden en çok şikayet, 40 bin 147 başvuru ile ayıplı mal ve hizmetler konusunda yapıldı. Bu şikayetleri 31 bin 648 başvuru ile mesafeli sözleşmeler, 21 bin 345 başvuru ile ticari reklamlar, ilanlar ve haksız ticari uygulamalar takip etti. Ayrıca, 5 bin 163 şikayet garanti belgesiyle ilgili olurken, 4 bin 60 başvuru abonelik ve süreli yayın sözleşmeleri hakkında yapıldı. Tüketiciler tarafından yapılan başvuruların bir kısmı, yetkili olmayan kurumlara yönlendirildiği için ilgili birimlere aktarıldı. Bu kapsamda 25 bin 523 şikayet, iade, kapsam dışı veya farklı bir kurumu ilgilendiren konular olduğu için yönlendirildi.

DİSK-AR: Geniş Tanımlı İşsizlik 11 Milyonu Aştı DİSK-AR: Geniş Tanımlı İşsizlik 11 Milyonu Aştı

TEMMUZ AYINDA REKOR ÇAĞRI ALINDI

Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, 2023 yılı boyunca toplam 422 bin 784 çağrıya yanıt verdi. En fazla çağrı temmuz ayında geldi. Temmuzda 41 bin 602 çağrı ile yılın en yoğun ayı yaşanırken, mayıs ayında 39 bin 810, ağustosta 35 bin 775, aralıkta ise 35 bin 646 çağrı alındı.

TÜKETİCİ HAKLARI VE DENETİMLER YAKINDAN TAKİP EDİLİYOR

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Bakanlığın tüketicilerin haklarını koruma noktasında kapsamlı denetim çalışmalarını sürdürdüğünü belirterek, "Bakanlık olarak, piyasa koşullarında yaşanan değişiklikleri, ilgili sektörün genel özelliklerini, tüketim alışkanlıklarındaki değişimleri ve tüketicilerden aldıkları şikayet başvurularını dikkate alarak denetim çalışmalarını sürdürüyoruz." dedi.

ALO 175 TÜKETİCİLERİN ŞİKAYETLERİNİ TOPLUYOR

Ticaret Bakanı Bolat, tüketicilerin haklarını koruma noktasında Alo 175 Tüketici Danışma Hattının kritik bir rol oynadığını belirterek, "Bakanlığımız bünyesinde oluşturulan Alo 175 Tüketici Danışma Hattı'nı arayarak sorun ve şikayetlerini bildiren vatandaşlarımız, insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünler hakkında bilgi alabiliyor. Söz konusu numarayı arayan tüketiciler, ürün veya hizmetin adını, markasını, modelini, alışveriş tarihi ve yerini, ayrıca fahiş fiyat, ayıplı mal ya da hizmet eksikliği gibi sorunları detaylı şekilde belirtebiliyor. Biz de Bakanlık olarak vatandaşlarımızın herhangi bir mağduriyet yaşamamaları için Tüketici Danışma Hattı'na gelen şikayetlerin gereğini yapıyoruz." dedi.

Kaynak: Haber Merkezi