PatronlarDünyası haberine göre,Alman otomotiv devi BMW, Tüketici Elektroniği Fuarı (CES) 2024’te araç içi hizmetlerine odaklanan yenilikçi teknolojilerini tanıttı. BMW’nin yeni hizmetleri arasında oyun, video izleme ve yapay zekâ gibi özellikler bulunuyor.

BMW'nin CES sürprizi: Oyun zekâ ve gerçeklik dolu yeni araç deneyimi

BMW Group CTO’su ve Yönetim Kurulu Üyesi Frank Weber, firmanın 'daha çok içerik, daha çok kişiselleştirme ve daha çok oyun' odaklı olduğunu belirtti. Weber, BMW’lerde kullanılan yazılımın artırılmış gerçeklik ve güvenilir yapay zekâ ile mükemmel şekilde entegre edildiğini de sözlerine ekledi.

BMW’nin işletim sistemi olan BMW OS 9 ya da iDrive 9’un temelinde Google’ın Android Auto yer alıyor. BMW Digital Premium paket alan tüketiciler, çeşitli üçüncü parti geliştiricilerin oyunlarına erişebiliyor. BMW i7’nin 32 inçlik açılabilir ekranı gibi ekranlarda yolcular oyun oynayabiliyor.

Yeni güncelleme ile birlikte ise BMW sürücüleri oyun oynamak için gerçek oyun kumandaları kullanabilecek. Bu özellik bu yıl içinde tüm araçlara güncelleme olarak dağıtılacak. Oyunları tek kişi ya da çok oyunculu olarak oynamak mümkün olacak.

BMW’nin yeni sistemiyle birlikte araçlarda izleyebileceğimiz içeriklerin sayısı artacak. Örneğin BMW i7 sedanın 31 inçlik ekranında bir şeyler izlemek isteyen arka koltuktaki yolcular, Amazon Fire TV’den bir şeyler izleyebiliyorlar.

Yolcular, Xreal Air 2 AR gözlükleri taktıktan sonra 'navigasyon yönlendirmelerinin, tehlike uyarılarının, eğlence içeriklerinin, şarj istasyonu bilgilendirmelerinin ve park durumunda destek görselleştirmelerinin gerçek dünya ortamına nasıl mükemmel şekilde entegre edildiğini' görecekler. BMW, gerçek dünyada hızla hareket ederken sanal objelerle etkileşimin sorunsuz olması için Meta ile de çalışıyor.

BMW’nin bir diğer dikkat çekici yeniliği ise teleoperatörlük oldu: Önceden belirlenmiş olan park alanına, aracınız kendi kendine gidip uygun bir boş yer arıyor ve kendini park ediyor. Kullanacağınız zaman da ayağınıza çağırabiliyorsunuz. Bu yenilikler, BMW’nin teknoloji ve medya içeriklerine odaklanma stratejisinin bir parçası olarak görülüyor.

Kaynak: HABER MERKEZİ