Amazon Yapay Zeka Yatırımlarını Artırıyor Amazon Yapay Zeka Yatırımlarını Artırıyor

AA muhabirinin Indicata'nın çevrim içi pazar raporundan yaptığı derlemeye göre, Ekim ayında çevrim içi platformlarda 441 bin 572 kurumsal ilan yayımlandı. Bu sayı, geçen yılın aynı dönemine göre %14, Eylül ayına göre ise %24 artışı ifade ediyor.

Ekim ayında yayınlanan ilanlardan 186 bin 583 aracın satışı gerçekleştirildi. Satışlar, Eylül ayına kıyasla %7, geçen yılın Ekim ayına göre %39 artış gösterdi.

Volkswagen Liderliğini Korudu 

İkinci el çevrim içi pazarında geçen ay en çok tercih edilen marka, 23 bin 259 satışla Volkswagen oldu. Marka, yılın başlangıcı dışında her ay liderliğini sürdürdü. Volkswagen’i 22 bin 275 satışla Renault ve 22 bin 215 satışla Fiat takip etti.

Ford 16 bin 409 satışla dördüncü sırada yer alırken, BMW 11 bin 187 satışla beşinci oldu. Opel, Peugeot, Mercedes-Benz, Hyundai ve Audi de en çok satılan ilk 10 marka arasında yer aldı.

İkinci Elde En Çok Hangi Otomobiller Tercih Ediliyor

En Çok Tercih Edilen Modeller 

İkinci el binek otomobil pazarında 154 bin 697 satış yapıldı. Fiat Egea, 8 bin 651 satışla en çok tercih edilen model oldu ve yıl başından bu yana liderliğini sürdürdü.

Egea’nın ardından Passat 6 bin 948, Clio 6 bin 929, Megane 6 bin 828, Corolla 4 bin 392, Focus 4 bin 315, Astra 3 bin 914, BMW 3 Serisi 3 bin 810, BMW 5 Serisi 3 bin 709 ve Polo 3 bin 203 satışla ilk 10 modelde yer aldı.

Bu 10 model, toplam binek araç satışlarının %34'ünü oluşturdu.

Hafif Ticari Araçlarda Doblo Zirvede 

İkinci el çevrim içi pazarında Ekim ayında 31 bin 886 hafif ticari araç satışı yapıldı. Fiat Doblo, 4 bin 411 satışla bu kategoride lider oldu. Onu, Ford Tourneo Courier 4 bin 73 ve Fiat Fiorino 4 bin 33 satışla izledi.

Bu modellerin ardından VW Caddy 2 bin 31, VW Transporter 1.826, Ford Transit 1.824, Renault Kangoo 1.401, Citroen Berlingo 1.299, Peugeot Partner 1.135 ve Ford Transit 1.077 satışla sıralamada yer aldı.

İlk 10 hafif ticari model, toplam satışların %72’sini oluşturdu.

Kaynak: AA