Resmi Gazete’de yayımlanan 'Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik' ile birlikte araç plakası yenileme ve kayıp plaka işlemlerinde yeni bir dönem başladı. Artık vatandaşlar bu işlemleri noter yerine e-Devlet üzerinden gerçekleştirebilecek.
Notere gitme zorunluluğu kalktı
Daha önce kaybolan veya yenilenmesi gereken plakalar için araç sahiplerinin notere gitmesi gerekiyordu. Yeni düzenleme ile bu işlem e-Devlet platformuna taşındı. Vatandaşlar, kayıp plaka durumunda noter işlemleri ve Trafik Şube Müdürlüğü onayını atlayarak tüm süreci dijital ortamda tamamlayabilecek.
Eski sistemde süreç nasıldı?
Önceki uygulamada, kayıp plaka sahiplerinin önce notere giderek kayıp beyanında bulunması, ardından Trafik Şube Müdürlüğü’nde gerekli belgeleri onaylatması gerekiyordu. Son olarak, noter onaylı plaka basım talep kağıdıyla Şoförler Odası’na başvurarak yeni plakalarını çıkartıyorlardı
e-Devlet üzerinden hangi işlemler yapılabilecek?
Yeni yönetmeliğe göre, e-Devlet üzerinden şu işlemler gerçekleştirilebilecek:
- Kaybolan plakanın yeniden basımı için plaka basım talep belgesi oluşturulması
- Araç sahibinin iletişim bilgilerinin güncellenmesi
- Araca ait özet tescil bilgileri raporu hazırlanması
Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemede, bu işlemlerin artık tamamen dijital olarak yürütülebileceği ifade edildi.