Muğla 3. İdare Mahkemesi, MHP'li Ortaca Belediyesi'nin Dalyan Kanalı kenarında başlattığı Yat-Tekne Yanaşma ve Bağlanma Yeri projesi için 'ÇED gereklidir' kararı vererek yürütmenin durdurulmasına hükmetti. Turizmci Ethem Serazat İleri tarafından açılan dava sonucunda alınan kararın ardından, projeyle ilgili tartışmalar ve çalışmalar devam ediyor.
Mahkeme Kararı İle Yürütme Durduruldu
Muğla'nın ünlü Dalyan Kanalı'na planlanan proje için alınan mahkeme kararı, projenin çevresel etkilerinin değerlendirilmesi gerektiğini vurguluyor. Mahkeme, projenin başlamadan önce Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporuna ihtiyaç olduğuna hükmetti. Kararda, 'ÇED Olumlu' veya 'ÇED Gerekli Değildir' kararı alınmadıkça projenin başlayamayacağı belirtiliyor.
Dava Sahibi İleri: Çalışmalar Devam Ediyor
Davayı açan turizmci Ethem Serazat İleri, mahkeme kararına rağmen projenin devam ettiğini iddia ediyor. İleri, projenin Dalyan merkez tekne kirliliğinin buraya taşınması anlamına geldiğini belirterek, çevresel risklere dikkat çekiyor. Ayrıca, mahkeme kararı sonrasında bile çalışmalara devam edildiğini ifade ediyor.
Bilirkişi Raporu: ÇED Raporu Gerekli
Davanın başlangıcında yapılan bilirkişi incelemesi sonucunda, projenin tanıtım dosyasında eksiklikler olduğu tespit edildi. Bilirkişi raporunda, Dalyan Kanalı'nda çalışan 750 teknenin projeye dahil edilmesinin çevresel bir felakete neden olabileceği vurgulanıyor. Raporda, projenin Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporu ile desteklenmesi gerektiği belirtiliyor.
Çalışmaların Sürdüğü İddiaları
Ethem Serazat İleri, mahkeme kararına rağmen projenin devam ettiğini ve yaklaşık 500 teknenin bölgeye bağlanmasının planlandığını iddia ediyor. İleri, çevre kirliliği ve doğal alanlara zarar verilmesi riskine dikkat çekiyor ve duruma müdahale edilmesi gerektiğini savunuyor.