Geçtiğimiz ay dünya çapında büyük bir kaosa yol açan Microsoft krizinin merkezindeki siber güvenlik şirketi CrowdStrike, 'Temel Neden Analizi' raporunu yayımladı. 19 Temmuz'da yaşanan arıza, 8 milyondan fazla Microsoft kullanıcısının bilgisayarlarının açılmaması ve mavi ekran hatalarıyla karşılaşmasına neden olmuştu. Bu kesinti, televizyon kanallarının kapanması, hava yolculuklarının aksaması ve hastanelerin randevuları iptal etmesi gibi geniş çaplı bir kaosa yol açmıştı.
Kanal 291 Olayı ve Sayı Uyuşmazlığı
CrowdStrike, raporunda krizin nedenini 'Kanal 291 olayı' olarak adlandırdığı bir sensör hatasına dayandırdı. Şirketin açıklamasına göre, Falcon sensörlerinde yapılan bir güncelleme sırasında sistemin 20 girdi alanı olması beklenirken, 21 girdi alanı bulunuyordu. Bu sayı uyuşmazlığı, sistemlerin belleğini doldurarak büyük bir arızaya neden oldu.
Ekstra Veri Krizi
Raporda, 'İçerik yorumlayıcısı yalnızca 20 değer bekliyordu' ifadesi yer alıyor. Bu durum, bilgisayarların ekstra veriyi anlamaya çalışırken zor durumda kaldığını ve sistemlerin çökmesine neden olduğunu gösteriyor. CrowdStrike, sosyal medya platformu X’te özür dileyerek, bu olaydan çıkarılan derslerle daha dirençli bir yapı kuracaklarını ve müşterilere daha iyi hizmet sunacaklarını belirtti.
CrowdStrike, etkilenen müşterilere tüm sistemler geri yüklenene kadar rahat etmeyeceklerini ve özür dilediklerini ifade etti.