Merkezi İstanbul’da bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığı onaylı olan İstanbul Vals Sanat Merkezi’nin Antalya Şubesi geçtiğimiz aylarda çalışmalarını sonlandırmıştı. Kurs merkezinin kapanmasının ardından iddiaya göre son 4.5 yılda kurs merkezine kayıt yaptırmış tüm kursiyerlere icra takibi başlatıldı. İcra takiplerinde 50 bin TL ve 120 bin TL aralığında farklı tutarların öne sürüldüğü belirtildi. Ödemelerini eksiksiz yaptıklarını hatta alamadıkları derslerin dahi ödemelerini yaptığını ifade eden mağdurlar, aslında alacakları olduklarını ancak kendilerine gelen icra tebligatları ile borçlu gösterildiklerini belirtti. A.B. T.’nin kurucu müdür olduğu sanat merkezinde şahıs tarafından gönderilen icra tebligatlarının sadece velilere değil reşit olmayan çocuklara da gönderildiğini ileri süren mağdurlar, yetkililerden çözüm istiyor. 

Antalya’da Su Kesintisi 20 Ekim: Sular Ne Zaman Gelecek? Antalya’da Su Kesintisi 20 Ekim: Sular Ne Zaman Gelecek?


MAĞDURLAR YARGIYA BAŞVURACAK

500 kişi olduğu tahmin edilen mağdurların, Akdeniz Gerçek’e yaptığı açıklamada, “Antalya ofisini kapatmadan önce güncel kurs öğrencilerinden ve velilerden 1-2 yıllık kampanyalar ile indirim yaparak peşin para toplamıştır. Antalya'da bulunan Vals Sanat Merkezi, geçtiğimiz ay faaliyetlerine son verdikten hemen sonra, son 4,5 yılda kayıt yaptırmış tüm eski kursiyerlerine haksız yere icra takibi başlatarak haksız kazanç elde etmeye çalışıyor. Mağdurların sayısının 500 kişiden fazla olduğunu düşünüyoruz; şu anda grubumuzda 140 kişi var. Daha haberi olmayan birçok mağdur olduğunu tahmin ediyoruz. Antalya Vals Sanat Merkezi adlı işletme, MEB'in güvenirliğini kullanarak, sanki kayıt belgeleri MEB tarafından talep ediliyormuş gibi bir izlenim yaratıp, yanıltıcı bilgi ve belgelerle sözleşmeye benzer bir belge imzalatarak birçok kişiden icra yoluyla haksız para talep etmektedir. Sözleşme niteliği taşımayan, başlığında MEB kurumunun adı geçen bir belgeye dayanarak, sanki 5 yıl taahhüt edilmiş ama vazgeçilmiş gibi gösterip 50 bin TL ve üzeri cayma bedelini tahsil etmek için tüm geçmiş kursiyerlerine icra takibi başlatmıştır. Bir velinin çocuğunu 5 yıl gibi uzun bir süreliğine bir hobi kursuna taahhüt etmesi zaten akıl dışı ve gerçekçi olmayan bir durumken, MEB'e bağlı bu kurumun birçok veliden para toplayıp ofisini kapatabiliyor olmasını ve hemen sonra da kayıt yaptırmış herkese aynı anda icra takibi başlatabiliyor olmasını biz mağdurlar olarak aklımız almıyor, inanamıyoruz. Mağdur aileler olarak bir araya geldik ve hukuki mücadele başlatıyoruz” ifadelerine yer verildi.


“CAYMA BEDELİ YANSITILAMAZ”

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü ise konuyla ilgili Akdeniz Gerçek’e yaptığı açıklamada, “Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 52. maddesinde abonelik sözleşmesinin tanımı, 4. fıkrasında ise abonelik sözleşmelerinin tüketici tarafından feshedilmesi düzenlenmiştir. Esasen; herhangi bir ek menfaat söz konusu değilse; hiçbir tüketici, kendisini taahhüt altına sokacak bir sözleşmenin tarafı olmaz dolayısıyla belirsiz süreli abonelik tesis eder. Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir’ şeklindedir. 
Taahhütlü abonelik 1 yıldan uzunsa cayma bedeli yansıtılamaz” dedi.


“TÜKETİCİ ÜCRET TALEP EDEMEZ”

Başkan İbrahim Güllü, “Abonelik sözleşmesinin tüketici tarafından sonlandırması halinde Abonelik Sözleşmesi Yönetmeliği’nin 8’inci maddesinde yer alan ‘Sağlayıcı sunmadığı hizmetin bedelini tüketiciden talep edemez’ hükmü gereği sözleşme süresinin ne kadar olduğuna bakılmaksızın kalan aylar için sağlayıcı tüketiciden bedel talep edemez. Kanun maddeleri dikkate alındığında söz konusu işletme tüketiciden cayma bedeli talep edemeyeceği gibi, indirimleri ve kalan ayların bedellerini de talep edemez. Kaldı ki bu firma faaliyetine son vermiş, duyumlarımıza göre iflas etmiş durumda yani hizmet vermeyi kendisi sonlandırmış durumda. Tüketiciler hakkında icra takibi yapılmış ise hemen 7 günlük itiraz süresini geçirmeden itiraz etsinler. Bu işletme hakkında savcılığa ve MEB belgelerini kullanması nedeniyle MEB’e suç duyurusunda ve ihbarda bulunsunlar” dedi.
 

Muhabir: Arda Kır