-Turizmci Recep Yavuz, son iki yılda yaşanan krizin, tarihinin en zor dönemini geçiren turizm sektörüne az çok katkıları ve faydaları da olduğunu iddia etti.

 

-Yavuz, “Milletçe turizmin öneminin bir kez daha farkına vardık. Devlet de verdiği teşvikler ve bayram tatilleri ile sektörün önemini anladığını gösterdi” dedi.

 

Turizm konusunda yaptığı sağduyulu ve çözüme yönelik saptamalarıyla dikkat çeken NBK Touristic Genel Müdürü Recep Yavuz’dan sıra dışı bir açıklama geldi. Yavuz son iki yılda yaşanan krizin, tarihinin en zor dönemini geçiren turizm sektörüne az çok katkıları da olduğunu iddia etti. Yavuz, milletçe turizmin öneminin bir kez daha farkına vardığımızı; devletin de teşvikler, bayram tatilleri ile sektörün önemini anladığını gösterdiğini ifade etti.

 

TURİZMİN FARKINA VARDIK

Turizmde yaşanan krizin sektöre katkılarını 10 başlıkta toplayan Yavuz’un açıklamaları şöyle:

“1- Milletçe turizmin öneminin farkına vardık. Özellikle ülke ekonomisine yarattığı katma değer, işsizliğe karşı sunduğu iş potansiyeli, etkileşimde olduğu yaklaşık 60 sektöre katkısı net bir şekilde ortaya çıktı. Devlet teşvikler, bayram tatilleri ile sektörün önemini anladığını gösterdi.

2-Son bir kaç yıldır dünya ortalamasının üzerinde büyüyerek ayaklarımızı yerden kesen ve kontrolü kaybettiğimiz sektörde doğru beslenmeyen obez çocuğa benzemek üzere olduğumuz ortaya çıktı.

3-Kontrol edilemez hale gelen yatak ve otel artışı doğal olarak frenlendi.”

 

RAKİPLERİMİZ DE MUTLU DEĞİL

“4-Turizmin ülke imajına dünya ölçeğinde yaptığı katkı net olarak ortaya çıktı.

5-Dış politikanın ve siyasetin turizm üzerindeki etkisi sektörün kaderini belirleyen faktör olarak ön plana çıktı.

6-Türkiye’deki krizden rakip ülkelerin mutlu olmadığı tespit edildi. Dünyada 1.3 milyar insan tatil yapıyor ve bu yükü kaldıracak önemli paydaşlar sektörün gelişmesi için vazgeçilmez.

7-İç turizm kendini buldu. Avrupa ülkelerinde halkın 1/3 kendi ülkelerinde tatil yaparken Türkiye bunun çok gerisindeydi. 2016-17 yılları iç turizmin önünü açtı.”

 

ALTERNATİF PAZARLAR OLMALI

“8-Turizm pazarlarının sadece bir kaç ülkeye bağlanmasının ne kadar rizikolu olduğu ve iniş çıkışların ne kadar sert olduğu gözlemlendi.

9-Yakın gelecekte gerçekleşmese bile Çin, Hindistan, Güney Amerika için alternatifler hazırlanması 2020’li yıllara iyi hazırlıklar olacak.

10-Turizmin sadece otel ile değil kültür ve doğa ile birlikte bir ürün olduğu gerçeği alenen su yüzüne çıktı.” Kubilay ELDEMİRCİ

 

 

 

Editör: TE Bilisim