Denetim Eksikliği Antalya’nın Kent Kimliğini Bozuyor! Hafriyat Yığınına Tepkiler Büyüyor Denetim Eksikliği Antalya’nın Kent Kimliğini Bozuyor! Hafriyat Yığınına Tepkiler Büyüyor

Antalya’nın çekirdek kenti Altın Elma ödüllü tarihi Kaleiçi’nde yetki karmaşası yüzünden sıkıntılar bitmiyor katlanıyor. Kaleiçi Birliği Derneği Başkan Yardımcısı Lütfi Çakır, Kaleiçi’nin trafik sorununu çözmek için oklarlı sıvayan Büyükşehir Belediye Belediyesi’nin otoparkların işletmesini  ANET’e vererek yeni bir rant alanı yaratığını iddia etti..

ANET’İ KURTARMA PROJESİ

ANET’in Kaleiçi’ne giriş ve çıkışlar için yeni bir sistemi devreye soktuğunu belirten Lütfi Ç akır, “ Yeni sistem Kaleiçi’nde büyük bir otopark alanı yaratılmasını hedefliyor.  ANET ben yaptım oldu zihniyeti ile hareket etmiş., ‘Kaleiçi Kullanım Yönetmeliği hazırlamış. Bu yönetmeliği de onaylatmış. Buradan anladığım kadarıyla bu proje ANET’i kurtarma projesi. Batan bir şirket ANET.  Büyükşehir Belediyesi ANET’i kurtarmak için Kaleiçi’ni otoparka çevirmekten çekinmiyor.  Kaleiçi’nin sıkıntıları daha da arttı, sancı her geçen gün büyüyor” dedi..

Antalya’nın çekirdek kenti Altın Elma ödüllü tarihi Kaleiçi’nde yetki karmaşası yüzünden sıkıntılar bitmiyor katlanıyor. Kaleiçi Birliği Derneği Başkan Yardımcısı Lütfi Çakır,  Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı  İbrahim Evrim’in kendileriyle yaptığı temaslar sonucunda trafik sorununu mutlaka çözüme kavuşturacaklarını söylemelerine rağmen otoparkı belediye şirketlerinden ANET7e devrettiklerini söyledi. Çakır,’’Kaleiçi’ne ne kadar çok araç girerse belediye o kadar kazanacak. Kaleiçi’ni tam bir rant alanı haline getirdiler’’şeklinde konuştu.

SORUN BELLİ İCRAAT YOK

Kaleiçi’nin en büyük sorununun trafik olduğunu belirten Kaleiçi Birliği Derneği Başkan Yardımcısı Lütfi Çakır,’’ Kaleiçi tarihi bir alan, korunup kollanması gerekiyor.  Kaleiçi’ne büyük araçlar giriyor. Trafiğin olduğu yerde insanlar rahat dolaşamıyor.  3 tane firma kendiliğinden elektrikli araç temin etti.. Trafikten arındırılmış bir Kaleiçi yaptırabilirsek burasının değeri daha da çok artacak. Özel otopark, otellerin otoparkları dışındaki alanlara araba park edilmemesi benimsendi. Ama hayata geçmedi’’dedi.

2 AYDIR KESİNTİYE UĞRADI

Lütfi Çakır,’’Biz trafik sorunumuzu Büyükşehir Belediyesi’nden gelen sorumlulara sunduk. Onlar da rapor haline getirdiler. Başkan  Türel’e sunacaklarını söylediler.  Menderes Türel’in kararından sonra UKOME aracılığı ile uygulamaya geçeceğini, isteklerimizin makul halledilebilir olduğunu söylediler. Toplantılarının devam edeceğini uygulamaya geçeceklerini bildirmelerine rağmen 2 aydır kesintiye uğradı’’diye konuştu.

ANET FİRMASINA DEVİR ETTİLER

Büyükşehir Belediyesi’nin Kaleiçi’ne araç giriş ve çıkışlarının düzenleme işini  ANET firmasına devir ettiğini ifade eden Çakır,’’ANET oturduğu yerden yaşayanlar ile iletişime geçmeden kararlar almış. ANET Kaleiçi’ne giren araçların giriş ve çıkışlarından ücret alıyor. Fiyatlar daha önce ki otopark fiyatlarına göre farklılık gösteriyor. Daha önceden 0-2 saatleri arasında Kaleiçi’nde otopark ücretsiz idi. ANET bunu 0-1 saatleri arasında ücretsiz olması yönünde değiştirdi.1-3 saat arasında kalır iseniz 5 TL ödüyorsunuz. 3-5 saatleri arası 7 TL. 5-7 saatleri arasında 10 TL. Bu fiyatlar daha öncekilere göre uygun. Biz bu fiyatlandırma ve uygulamaya karşı çıkıyoruz’’dedi.

ANET’İ KURTARMA PROJESİ

Lütfi Çakır ,”Mevcut sistem yüzünden Kaleiçi’nde yoğun trafik yaşanmasına neden oluyor. Kaleiçi’ni otoparka çevirdiler. Bu çok yanlış. ANET ben yaptım oldu zihniyeti ile hareket etmiş.Kaleiçi kullanım yönetmeliği hazırlamış.Bu yönetmeliği de onaylatmış. Buradan anladığım kadarı ile bu proje ANET’i kurtarma projesi. Batan bir şirket ANET, Büyükşehir’in otopark işini bu firmayı vermesi ironik” diye konuştu.

 

KALEİÇİ’Nİ  RANT ALANI HALİNE ÇEVİRDİLER

Çakır, “Yaklaşık 2 aydır ANET Kaleiçi’nde uygulamalarını sürdürüyor. Ne kadar çok araç girip çıkarsa Kaleiçi’ne o kadar para kazanacak Belediye. Kaleiçi’ni tam bir rant alanına çevirdiler. Biz bu zihniyet ve düşüncenin yanlış olduğunu söylüyoruz. Burası bir park yeri olamaz. Kaleiçi’nde trafik olmamalı olamaz. Dünyanın hiçbir yerinde tarihi alanlara araç girmiyor. Biz Kaleiçi’nin trafikten arındırılmasını istiyoruz. Rant alanı olmasını istemiyoruz’’dedi.

MURATPAŞA BELEDİYESİ DEVREYE GİRDİ

İsteklerine cevap verilmeyince Muratpaşa Belediyesi’nin devreye girdiğini söyleyen Çakır,’’Muratpaşa Belediyesi’ne sorunlarımızı bildirdik. Periyodik aralıklar ile görüşmelerin devam edeceğini söylediler. Kaleiçi’nin etrafında zaten hilal şeklinde otopark alanları var. Aracıyla girenlere de huzur yok, yayalara da. Araçla girenler için park edecek yer yok. Girdikleri zaman yayaları zor durumda bırakıyorlar. Kaleiçi sokakları dar. Araçların tarihi alana girmemesi gerekiyor. İnşallah sorunlarımız çözülür’’ şeklinde konuştu. DENİZ TOPKAYA

 

 

Editör: TE Bilisim