Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, 2023 - 2024 yıllarında gelen çağrılara ilişkin bilgileri paylaştı. Merkez 2023 yılında toplamda 414 bin 336 çağrı aldı. Bunlardan 145 bin 379'u vakaya dönüştüğü, vakaya dönüşmeyen (gereksiz) çağrı oranı yüzde 64,91 ile 268 bin 957 olarak kaydedildi. 

2024'te bir önceki yıla göre çağrı sayısının azaldığını belirten İsmail Ünal, toplamda 410 bin 882 çağrı aldıklarını, kurumlar arası 47 bin 656 görüşme yapıldığını belirtti. 410 bin 882 çağrıdan yüzde 34,95 ile 143 bin 603'ünün gerçek vakaya dönüştüğünü, yüzde 65,05 ile 267 bin 279'unun da gereksiz olduğunu aktardı. Önceki yıla göre vakaya reaksiyon süresinin 3,04'ten 2,10 saniyeye düştüğünü de sözlerine ekleyen Ünal, 2024 yılında gelen ihbarların 31'inin AFAD'a, 263 bin 146'sının çağrı karşılayıcıya, 87 bin 927'sinin Emniyet Müdürlüğü'ne, 6 bin 789'unun İtfaiye Müdürlüğü’ne, 14 bin 387'sinin Jandarma Komutanlığı'na, 684'ünün Orman Bölge Müdürlüğü'ne ve 85 bin 574'ünün İl Sağlık Müdürlüğü'ne yönlendirildiğini açıkladı.

Isparta'da 410 Bin Çağrının Yüzde 65'I Gereksiz Çıktı 2

Yalvaç'ın Sembolü Çınar Ağacı 825 Yıldır Tarihe Tanıklık Ediyor Yalvaç'ın Sembolü Çınar Ağacı 825 Yıldır Tarihe Tanıklık Ediyor

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi'nde 128 Personel Görev Yapıyor

Müdür İsmail Ünal, Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi'nde 128 personelle 7 gün 24 saat acil durumlar için hizmet verdiklerini kaydetti ve ekledi: "32'si çağrı karşılayıcı ilk aşamada görevli personelimiz, 34 sağlık personelimiz var. 8 jandarma, 12 emniyet, 8 itfaiye, 6 da AFAD personelimiz var. Geri kalanlar da diğer teknik hizmetlerde çalışan personelimiz. Kurumumuz komuta merkezi olarak çalışmaktadır. Sağlık, emniyet, jandarma, AFAD, orman birimlerimiz bulunmaktadır. Vatandaşlarımızın, acil durumlarda bizi aramalarını talep etmekteyiz."

Isparta'da 410 Bin Çağrının Yüzde 65'I Gereksiz Çıktı 3

Hedef 45 Saniyede Cevap Vermek

Müdür Ünal, vatandaşların gördükleri vakada yapması gerekenleri de şöyle sıraladı:

"Sakın ola 'Bunu başka biri aramıştır' diye düşünmesinler. Dışarıda, yakında acil durum ihtiyacı olan her türlü olayda lütfen bizi arasınlar. Bizde şu an prensip olarak 2 aşamalı çalışma sistemi var. Vatandaşımız aradığında çağrı karşılayıcılarımız onları karşılamaktadır. Olayın hangi birimi ilgilendirdiğini, adresi ve olayın ne olduğunu öğrendikten sonra ikinci birim olan çağrıdaki ilgili birimin komutalarını aktarıyoruz. Ondan sonra da ambulans, emniyet, yangın artık vatandaşımızın ihtiyacı neyse hizmet vermeye çalışıyoruz. İlk aşamada bizim hedefimiz arasında 45 saniyede cevap vermektir. Yönlendirmede en fazla 1,5 dakika hedefimiz var. Şu anda Isparta'da geçen yıl içerisinde ilk aşamada 34 saniyelik bir ortalama yakaladık. İkinci bölümde de 1 dakika 10 saniye ortalaması yakaladık. Hedeflerin altındayız. Vatandaşlarımız, bizi aradıklarında tabii ki acil bir durum için arıyor. Panik halinde oluyor. Lütfen öncelikle sakin olsunlar. Bize olayın ne olduğunu, hangi adreste olduğunu net bir şekilde verdikleri zaman, bizim onlara ulaşma durumumuz daha iyi oluyor. Bizi aradıklarında vatandaşımızın önceliği sakin olmalarıdır."

"Gereksizse Aramayın"

Vakaya dönüşmeyen çağrıların çokluğuna da dikkat çeken İsmail Ünal, "Acil durum gerektirmeyen durumlarda acil çağrı merkezini aramayın. Bu bizi memnun eder. Çünkü ne kadar az meşgul olursak, o kadar hızlı diğer vakalara ulaşma oranımız düşmektedir. Geçen yıl ambulanslarımız ortalama 5 dakika 10 saniyede şehir merkezindeki vakaya ulaştı. İtfaiye olarak da 5 dakika 7 saniye ortalamayı yakaladık. Bu iyi bir ortalamadır" dedi.

Isparta Elması’nın Kalitesi Tescillendi Isparta Elması’nın Kalitesi Tescillendi

Kaynak: DHA