Bir süredir durgun kalan ikinci el araç piyasası, son zamanlarda hareketlenmeye başladı. Özellikle sıfır araçlarda yaşanan yüzde 10'luk fiyat artışının ardından, alıcılar ikinci el araçlara yönelmeye başladı.
Piyasayı Etkileyen Faktörler
31 Mart Yerel Seçimleri ve Ramazan Bayramı, ikinci el araç alım satımını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bu dönemlerde piyasada bir durağanlık yaşanmasına rağmen, son dönemde hareketlenme gözlemleniyor. Galerici İhsan Açıkgöz, seçim ve bayram öncesinde piyasada beklenen durgunluğa dikkat çekiyor. Ancak, seçim ve bayramın sona ermesiyle birlikte piyasanın tekrar canlandığını belirtiyor.
Piyasadaki Değişimler
Açıkgöz, “Herkeste bir beklenti vardı. Ekonominin düşeceği, doların düşeceği altının düşeceği gibi. Herhangi biri yatırım yapacaksa bunu seçim sonrası veya bayram sonrasına erteliyordu. Seçim ve bayramın sonu aşağı yukarı aynı zamana denk geldi. Bayram sonunda gördük ki sıfır araç bayileri yüzde 10’a varan zam yaptı. Bundan dolayı da vatandaşlar ikinci el piyasasını hareketlendirdi" ifadelerini kullanarak, piyasadaki değişimi açıklıyor.
İkinci El Araç Talebinde Artış
Bayram öncesinde durgunluk yaşayan piyasada, şu anda ikinci el araç talebinde artış gözlemleniyor. Açıkgöz, "Bayram sonrası telefonlarımız çalmaya başladı. Araçlara gelip bakıyorlar. Bir kaç tane araba satışımız oldu. İkinci el ile alakalı bir çok sektörde alış verişler başladı. Piyasa bir tık daha iyi gibi. Şu anda yüksek faizlere de adapte olduk gibi görünüyor. İyi bir model almak yerine orta sınıflı bir araba alıyorlar. Faize bulaşmadan elindeki para ile ikinci el araç alıyorlar” şeklinde konuşuyor.