Türkiye'nin çevrim içi ikinci el araç pazarında Kasım ayında dikkat çeken gelişmeler yaşandı. Volkswagen, 22 bin 239 satışla en çok tercih edilen marka olarak liderliğini sürdürürken, Fiat Egea ve Fiat Doblo, en çok satılan modeller arasında ilk sıralarda yer aldı.

Indicata'nın ikinci el çevrim içi pazar raporuna göre, Kasım ayında 387 bin 998 kurumsal araç ilanı yayımlandı. Geçen yılın aynı dönemine göre ilan sayılarında yüzde 17 artış yaşanırken, ekim ayına göre ise yüzde 12'lik bir azalma gözlemlendi. Kasım ayında yayımlanan ilanların yüzde 46’sı satıldı, ancak satışlarda geçen aya göre yüzde 5’lik bir düşüş yaşandı.

Volkswagen Liderliğini Sürdürdü

Kasım ayında ikinci el çevrim içi araç pazarında en çok tercih edilen marka Volkswagen oldu. Yılın diğer aylarında da liderliğini elinde bulunduran Volkswagen, 22 bin 239 satışla zirvede yer aldı. Fiat 21 bin 242 satışla ikinci sırada yer alırken, Renault ise 20 bin 659 satışla üçüncü oldu. Ford 15 bin 825 ile dördüncü sırada yer alırken, BMW 10 bin 439 satışla beşinci oldu. Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Hyundai ve Toyota da ilk 10'da yer aldı.

Fiat Egea Binek Araçta Zirveye Yerleşti

Binek araç pazarında en çok tercih edilen model Fiat Egea oldu. Kasım ayında 8 bin 304 adet satılan Egea, yıl boyunca binek araç pazarının lideri olmaya devam etti. Egea'yı 6 bin 485 satışla Volkswagen Passat takip ederken, 6 bin 255 satışla Renault Megane üçüncü sırada yer aldı. BMW 3 Serisi, Mercedes C-Class gibi üst segment modeller de listede kendine yer buldu.

Doblo Hafif Ticari Araçta Birinci

Hafif ticari araç pazarında ise Fiat Doblo lider konumda. Kasım ayında 4 bin 231 adet satan Doblo, ilk sırada yer alırken, Ford Tourneo Courier 3 bin 734 satışla ikinci sırada yer aldı. Fiat Fiorino ise 3 bin 712 adet satışla üçüncülüğe yerleşti. VW Transporter, Ford Tourneo Connect ve Renault Kangoo da satış sıralamasında öne çıkan diğer modeller oldu.

TÜİK Açıkladı! Türkiye'de Teknoloji Üretimi Düşüyor TÜİK Açıkladı! Türkiye'de Teknoloji Üretimi Düşüyor

Veri Analizi ve Pazar Dinamikleri

Kasım ayında yayımlanan ilanların yüzde 75'inin, ilk 10 sıradaki markalar tarafından gerçekleştirildi. Indicata'nın geliştirdiği yapay zeka ve büyük veri teknolojileriyle günlük 450 binden fazla ikinci el araç verisi analiz ediliyor. Türkiye'nin ikinci el çevrim içi pazarındaki satış verileri, Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi büyük listeleme platformları ile Leaseplan ve Otokoç gibi kurumsal web sitelerinden elde ediliyor.

Kaynak: AA