-Turizmci Kemal
Sinan Akyıldız, son iki yılda krizlerle uğraşan Türk turizminin bu süre
içerisinde hizmet kalitesinde ciddi anlamda düşüşler yaşadığını söyledi.
-Akyıldız, “İki
yıl önceki fiyatlara dönebilmemiz için, bu süre içinde kaybettiğimiz hizmet
kalitesini yakalamamız lazım. Bunu başarırsak 2021’de bu fiyatlara dönebiliriz”
dedi.
------
Summer Tur Side Kontrat Müdürü Kemal Sinan Akyıldız,
sektörün iki yıl önceki fiyatlara dönebilmesi için hizmet kalitesinin de eski
günlere dönmesi gerektiğini kaydetti. Akdeniz GERÇEK’e konuşan Akyıldız, “İki yıldan bu yana sektörde fiyatlar
taban yapmış durumdaydı. Bıçak kemiğe dayanmış, maliyetler ciddi anlamda artmış
ve adeta kafa kafaya gelmişti. Dolayısıyla ben bu kez otelcilerin tarafındayım.
Çünkü otelciler bu fiyatlarla para kazanamıyor. Maliyetine çalışarak para
kazanmaları ve bu fiyatların altına inmelere mümkün değil. Ama şu da bir gerçek
ki; iki yıl önceki fiyatlara dönebilmemiz için, bu süre içinde kaybettiğimiz
hizmet kalitesini tekrar yakalamamız lazım. Bunu başarabilirsek ancak 2021 yılında
bu fiyatlara dönebiliriz” dedi.
HİZMET KALİTEMİZ
DÜŞTÜ
Hizmet kalitesinin çok önemli olduğuna vurgu yapan
Akyıldız, “Otelciler, her akşam
büfede kırmız et vereceği yerde, hindiye soya sosu vererek ‘et’ diye çıkarmak
zorunda kaldı. Bu hizmet kalitesi sadece yeme içme ile ilgili değil. Garson ile
ilgili, katçı ile ilgili, resepsiyoncu ile ilgili, sahil çalışanlarıyla ilgili. Örneğin
katçı kadın normalde günde 15 odayı temizlerken son iki yılda 25 odayı
temizlemek zorunda kaldı. Bunun yanında restoranda 10 garson varsa bu sayı 5’e
düştü. Böyle olunca hizmet aksamaya başladı. Avrupalılar’ın en çok önem verdiği
konu o. Bir yerde şu son iki yılda
Türkiye’ye gelen insanlar cezalandırılmış oldu. Bizim en çok öğündüğümüz konu
güler yüz ve hizmet kalitesiydi ama ne yazık ki bunları kaybettik. Biz
turizmciler olarak fiyatları bir yere bıraktık, bu hizmet kalitesini nasıl
yakalayacağız herkes onu merak ediyor” diye konuştu.
İNDİRİM BİTİNCE
SATIŞLAR AZALDI
Son dakika satışlarıyla 2015 rakamlarının
yakalanabileceğini de kaydeden Akyıldız, şöyle konuştu: “Alman pazarında şubat
ayının ortasına kadar çok güzel artışlar vardı. Bu tarihten itibaren
otelcilerin indirimli fiyatları biraz geri çekmesi sonrasında satışlarda yüzde
30-35 oranında azalma oldu. Alman operatörler hedef olarak 2015 yılını
gösteriyorlar. Bu gidişatla 2015’i ancak son dakika satışlarıyla yakalarız.
Nisan ve Mayıs’ta Almanların dolduramadığı boşluğu Ruslarla ve diğer pazarlarla
doldurmaya çalışacağız.”
ALMANLAR
FİYATLARIMIZ
ÇOK CAZİP GELİYOR
“Alman turistlerin tekrar geri dönmelerinin en büyük
nedeni; çok çok cazip olan fiyatlarımız ve bizde almış oldukları hizmeti başka
bir ülkede alamamaları. Bir Alman müşteri son 10 yılda 3 kez Türkiye’ye tatile
gelirken son iki yıldır aynı paraya bir kez İspanya’ya gitti. Bu kadar basit.
Orada da beklediği hizmeti alamadı. Bu yüzden bu insanlara Türkiye daha cazip
geliyor.” Kubilay ELDEMİRCİ