Hava yolu şirketlerinin geçtiğimiz yıl bagaj ücretleriyle elde ettiği gelir, dünya çapındaki büyük havayolları için yaklaşık 33.3 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.

ABD'den Şaşırtan Karar: Golani İçin 10 Milyon Dolarlık Ödülden Vazgeçildi ABD'den Şaşırtan Karar: Golani İçin 10 Milyon Dolarlık Ödülden Vazgeçildi

Bagaj Ücretleri Hangi Maliyetleri İçeriyor?

Hava yolculuğunda bagaj kontrolü, ağır valizler ve büyük el bagajları gibi ek maliyetler, bu rakama dahil ediliyor. Bu bilgi, havayolu yan gelir danışmanlığı şirketi IdeaWorksCompany ve araç kiralama firması CarTrawler'ın raporuyla ortaya kondu.

IdeaWorks'ün raporu, dünya genelinde 120'den fazla büyük havayolunun gelir raporlarını inceleyerek bu küresel tahmini oluşturuyor. 2023 tahmini, bir önceki yıla göre neredeyse %15 artış gösteriyor ve pandemi öncesi dönemden bu yana ilk kez 30 milyar doları aşmış durumda. 2019'da bagaj ücret geliri, havayollarının gelirinin %3.7'sine denk gelirken, geçen yıl %4.1 olarak tahmin edildi. Toplam yan gelir (örneğin koltuk seçimi veya yiyecek satın alma gibi ekstralarla havayollarının kazandığı para) ise küresel olarak 117.9 milyar dolar olarak tahmin edildi.

Havayolu Şirketlerinin Gelir Artışı Potansiyeli

Ancak, bu yıl havayolu şirketlerinin daha fazla gelir elde etme potansiyeli bulunuyor. Birkaç ABD havayolu, son birkaç ay içinde bagaj ücretlerini artırdı.

American Airlines, geçtiğimiz Salı günü 2018'den bu yana ilk artışını duyurdu ve iç hat uçuşlarında çanta kontrolü için en az 35 dolar ödenmesini şart koştu. Bu, öncekine göre 5 dolar daha fazla.

United Airlines da geçen Cuma günü, ekonomi yolcuları için iç hat uçuşlarında 5 dolarlık bir artış yaptı.

Alaska Airlines ise 2 Ocak'tan sonra rezervasyon yapan yolcular için ücretleri 5 dolar artırdı.

Editör: Kardelen Özdemir