Yıllardır adını anıp gerekli adımı yeterli hızla atamadığımız “Alternatif Turizm Hareketi” korona virüs ile ivme kazandı. 2020 yılının başında ‘erken rezervasyon’ ile tatil planı yapanlar, salgın ile birlikte rezervasyon iptaline gitmişlerdi. Muhalefete göre ‘turizmcileri kurtarmak için’ turizm hareketi başladı. Oteller, yabancılar ve ‘rezervasyon iptali yapamayan’ yerlilere kapılarını açtı. Antalya kent merkezi ölçeğinde hiçbir turist, gezerken maske takma ihtiyacı da hissetmedi.
Bu
arada Kalkan, Olympos, Çıralı gibi, villa ve bungalov tatil mekanları ile butik
otellere talep arttı. Hatta sahte internet siteleri bu fırsatı değerlendirdi, ‘mesafeli
tatil’ düşü kuran yüzlerce insanı dolandırdı. Antalya’nın ‘en yavaş’
ilçelerinden biri olan Finike, kıyısındaki marinaya gelen elit turistlere
hizmet ederken, Korona salgını ile birlikte bu hareket %70’e varan Pazar
kaybına uğradı. Yerli halk ta kalabalık mekanları tercih etmez oldu.
Finike’nin köklü ailelerinden birinin genç ve eğitimli girişimcisi,
ailesine ait portakal bahçesine şirin, mesafeli, kaliteli bir tesis kurdu ve
Finike turizmine yeni bir pencere açtı.
Dünyaca tanınan futbolcu Zlatan Ibrahimovic yaban keçisi avı için
geldiği bölgede konaklama için Turkuaz Köy’ü seçince, birde buradan paylaşım
yapınca ünü Finike sınırlarını aşan işletme, şimdilerde ‘sakin, temiz, kaliteli’
olarak tanımlanarak dolup taşıyor.
Turkuaz Köy’ün işletmecisi Celal Bülbül, “Burayı tesis ederken ne meyve
bahçesinden ne de doğadan hiçbir unsuru götürmedik. Eksik olan insan sıcağını
ekledik” diyor. Tesiste hem bölgenin gençlerine istihdam sağladıklarını, hem de
yörenin ürünlerini öne çıkarmaya çalıştıklarını belirten Bülbül, ekliyor:
“Sofradaki ürünlerin neredeyse tamamı yerinde üretiliyor. Ayrıca konaklamalı
gelen misafirlerimize, kültür turu ve hasat deneyimi olanağı da sunuyoruz.”
“Korona günlerinde, özellikle konaklama için gelen misafirleriniz için
neler yapıyorsunuz?” sorumuza çok kapsamlı bir “önlem” listesi ile yanıt
alıyoruz. Özetleyelim; “Tüm odalar, restoran, resepsiyon, ortak kullanım
alanları, mobilyalar ve temas içinde bulunacağınız tüm alan ve materyaller
detaylı şekilde temizlendikten sonra Sağlık Bakanlığı’ndan onaylı
dezenfektanlar ile ULV cihazı sayesinde detaylı şekilde hijyen uygulaması
yapılmaktadır. Bu uygulamalar kayıt altına da alınmaktadır.
Mutfağımızda
temizlik ve hijyen önlemlerinin yanı sıra gıdalara ve insana hiçbir zararı
olmayan ULC cihazı ile sterilizasyon yapılmaktadır. Misafirlerimizin girişlerde
ateşini ölçeriz, olası bir sorunla karşılaştığımızda sağlık ekiplerinden destek
alırız. Yemek ve restoran alanında masalar, sosyal mesafe kuralına uygun olarak
1.5 metre uzaklıklarla yerleştirilmiştir. Ayrıca otelimizde açık büfe servisin
olmadığını hatırlatmak isteriz.
Otelin
belirli noktalarında özellikle oda girişlerinde el dezenfektanları
bulunmaktadır. Sizden sonraki misafirlere aynı titizlikte davranmak adına
Check-out 10.30 ve Check-in 15.30 olarak güncellenmiştir. Oda temizliği, mutfak
ve servis personellerimiz siperlik, maske ve eldiven kullanarak, sosyal mesafe
kuralına uygun şekilde sizlere hizmet vermektedir.”
Nizamettin Özmen