Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, Anadolu Ajansı'na verdiği demeçte, Türkiye'de e-ticaret hacminin 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 115 oranında artarak 1,85 trilyon liraya ulaştığını belirtti. Çevikoğlu, bu yıl sonuna kadar e-ticaret hacminin 3,4 trilyon liraya ulaşmasının öngörüldüğünü ifade ederek, "E-ticaret hacmindeki her yıl ivmelenen artışın bu yıl sonunda ikiye katlanmasını ve tüm sektörlere yansımasını bekliyoruz" dedi.

Okul Alışverişinde E-Ticaret Tercihi Artıyor

Okulların açılmasına sayılı günler kala, ailelerin okul alışverişlerinde e-ticaret platformlarına olan ilginin arttığı gözlemleniyor. Çevikoğlu, "Geçtiğimiz yıllara göre, aileler okul alışverişlerinde daha fazla e-ticaret platformlarını tercih ediyor. En çok satılan ürünler arasında defter, kalem, silgi ve okul çantası gibi kırtasiye malzemeleri öne çıkıyor. Ayrıca, çocukların okul üniforması dışındaki kıyafet ihtiyaçları da e-ticaret üzerinden karşılanıyor" şeklinde konuştu.

TÜİK açıkladı! Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi yükseldi TÜİK açıkladı! Yurt Dışı Üretici Fiyat Endeksi yükseldi

Çevikoğlu, okul alışverişlerinde fiyatların geçen yıla göre yaklaşık yüzde 56 oranında arttığını ve önümüzdeki 15 gün içinde kırtasiye ürünlerinde yaklaşık 10 milyar liralık e-ticaret alışverişi yapılmasını beklediklerini belirtti.

Teknoloji Ürünlerinde Satış Artışı Beklentisi

MediaMarkt Türkiye Kategori Direktörü Hakkı Orhun, okulların açıldığı dönemde alışveriş hareketliliğinin arttığını ve özellikle teknoloji ürünlerine olan talebin yükseldiğini belirtti. Orhun, "Notebook ve tablet alımlarının artmasının yanı sıra, internet bağlantısını güçlendirmek için modem ve router gibi ürünlerin satışları da bu dönemde artış gösteriyor. Sunum ve ödevlerin çıktılarının alınması için yazıcı talepleri de yükseliyor" dedi.

Orhun, bilişim teknolojileri grubunda notebook, tablet, yazıcı, monitör, modem ve router gibi ürünlerin satışlarının artmasını beklediklerini belirtirken, çocuk saatleri ve akıllı telefonlar gibi ürünlerin de satışlarının artacağını öngördü. Ayrıca, üniversite öğrencilerinin ev eşyalarına olan talebinde bir artış gözlemlediklerini ifade ederek, tost makinesi, çay makinesi, çamaşır makinesi, buzdolabı, televizyon, ütü ve elektrikli süpürge gibi ürünlerin satışlarında da artış beklediklerini sözlerine ekledi.

Muhabir: Süleyman Gezici