Antalya’da yaşayan H.Ö., şubat ayında internet üzerinden satın aldığı konser bileti ile etkinliğe katılmak istedi. Ancak mekana geldiğinde "tek erkek" olduğu için içeri alınmadı. Görevliler tarafından "tek kadın olsaydınız alınırdınız" yanıtını alan H.Ö., nedenini sorduğunda, "kadın-erkek dengesinin gözetilmesi" gerekçesiyle karşılaştı. Bileti aldığı platformdan ücret iadesi talep eden H.Ö., internet sitesi tarafından, etkinlik kurallarında bu tür bir denge şartının açıkça belirtildiği yanıtını aldı. Mağduriyetini gidermek için Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu'na başvurdu.
TİHEK'TEN MEKAN VE BİLET SATIŞ FİRMASINA AĞIR CEZA
Başvuruyu değerlendiren Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu (TİHEK), olayın ayrımcılık yasağına aykırı olduğuna karar verdi. Kurum, hem bilet satış platformuna hem de konser organizasyonunun yapıldığı mekana ayrı ayrı 141 bin 934 TL idari para cezası kesmişti.
“HİÇBİR HARÇ ÖDEMEDEN HAKEM HEYETİNE BAŞVURABİLİR”
Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, yaşanan olaya ilişkin Akdeniz Gerçek’e açıklama yaptı. Gündüz, "Bir etkinliğin katılım şartları açıkça belirtilmediği takdirde, tüketici mağduriyetini dile getirip iade talebinde bulunabilir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu çerçevesinde hiçbir harç ödemeden hakem heyetine başvurabilir" dedi.
“İŞLETMELER CİDDİ FİNANSAL KAYIPLAR YAŞAYABİLİR”
Gündüz, tüketicilerin maddi ve manevi davalar açabileceğini belirterek, "Bu tür durumlarda tüketiciler, mağduriyetlerini belgeleyerek icra müdürlüğü aracılığıyla maddi ve manevi tazminat davası açabilir. İşletmeler, bu tür ayrımcı uygulamalar nedeniyle hem iade bedeli hem de cezalarla ciddi finansal kayıplar yaşayabilir." ifadelerini kullandı.