Eğitim- İş Antalya Şube Başkanı Mehmet Balık, Anayasa Mahkemesi’nin(AYM) dershanelerin özel okula dönüşmesi, dönüşmeyen dershanelerin kapatılmasını öngören düzenlemeyi iptal etmesini olumlu karşıladıklarını belirtti.  AYM’nin kararından sonra bir belirsizlik ortaya çıktığını  vurgulayan Balık, “Çözüm devlet okullarına sahip çıkmaktır” dedi..

 

Eğitim- İş Antalya Şube Başkanı Mehmet Balık, Anayasa Mahkemesi’nin dershanelerin kapatılması ile ilgili düzenlemeyi oy çokluğuyla iptal ettiğini belirterek, yeni süreçle ilgili görüşlerini şöyle açıkladı : “13 yıllık iktidarı döneminde eğitim alanında piyasa merkezli bir “işletmecilik” anlayışı yerleştirmeye çalışan AKP hükümeti, kamusal eğitim alanını daha da daraltırken, özel okullara yönelik doğrudan teşvik uygulamalarında ciddi adımlar atmıştır. AKP, kendi döneminde sayıları iki kat artan dershaneleri “paralelle mücadele” bahanesiyle özel okullara dönüşmeye zorlarken, devlet okullarına vermediği kaynağı, yandaş özel okullara peşkeş çekmiştir.

AKP iktidarının dershanelerin kapatılması ve özel okula dönüştürülmesi girişimlerini, kamusal kaynakların, eğitimin ticarileştirilmesi ve piyasalaştırılması için özel sermayeye aktarılması çabası olduğunu defalarca dile getirdik. Anayasa Mahkemesi’nin söz konusu kararı, her ne kadar eğitimin sınav odaklı olmaktan çıkarılıp, eğitimde kalitenin arttırılması konusunda fayda sağlamayacak olsa da MEB’in dayatmacı ve hukuksuz girişimlerine bir darbe olarak değerlendirilebilir.

TEMEL LİSEUYGULAMASINDAN VAZGEÇİLMELİ

Yine AYM’nin kararına göre, “temel lise”ye dönüşen dershaneler okul olarak kalabilecektir. Sadece tabela değişikliğiyle dönüşümü gerçekleştirecek ve yine dershanecilik faaliyeti yapılacak “Temel lise” uygulamasından vazgeçilmelidir. Milli Eğitim Bakanlığı, özel liselere kayıtlar tamamlanmış olduğu için, bu okullara kayıtlarını yaptıran çocukların mağdur olmaması için devlet liselerine geçişlerini sağlamalıdır.

Önümüzdeki süreçte de eğitimin tarafları bir araya gelerek ezberci, eleyici, seçkinci, sınav odaklı eğitim sistemine son vermek için çözüm önerileri geliştirmelidir.

Nitelikli bir eğitim için öncelikle piyasacı ve özelleştirmeci eğitim anlayışı terk edilmeli, eğitimin her aşaması parasız olmalıdır. Bilimsel, laik, demokratik, kamusal ve parasız eğitim her yurttaşımızın ayağına eşit bir şekilde götürülmeli, eğitimde fırsat eşitliği sağlanmalıdır. Eğitim-İş bunun mücadelesini meşru zeminlerde ve her platformda verecektir”(Haber Merkezi)

 

Editör: TE Bilisim