Antalya’nın coğrafi işaret tescilli Korkuteli Karyağdı armudundan yapılan 7 çeşit yemeğin tanıtımı yapıldı. Armudun katma değerinin artırılması ve işletmelerde daha çok yer alması hedefleniyor.
Coğrafi işaret tescilli Korkuteli Karyağdı armudundan yapılan özel menünün tanıtımı kent merkezindeki bir otelde yapıldı. Tarım ve Orman İl Müdürlüğü’nün himayesinde otelle işbirliği içinde yapılan tanıtımla, çiftçinin ürününün daha iyi değer bulması amaçlanıyor. Toplantıda katılımcılara, Karyağdı armudundan; kara fırın ekşi maya ekmeği, levrek Cheviche, zeytinyağlı armut, çıtır baklava böreği, kaya levreği kabayaki, keçi eti ve armut, soufle, fırında karyağdı armudunun tadımı yaptırıldı.
"Üreticiyi Armut Etrafında Birleştiremedik"
Antalya Ticaret Borsası(ATB) Başkanı Ali Çandır, Türkiye’deki bütün yöresel ürünleri ekonomiye kazandırmak için 15 yıldır çalıştıklarını kaydetti.
Karyağdı armudunun başka katma değere konu oluyor. Yıllar önce 15 yıl önce yola çıkarken sizin oraların nesi meşhur diye sormuştu. Ülkemizde olduğu gibi Antalya’da da birbirinden değerli ürünlerin olduğunu keşfettik. Antalya’nın Döşemealtı halısı ve Finike portakalının coğrafi işareti vardı. Bugün Antalya’da 18 ürün coğrafi işaret aldı,17’si gün sayıyor. Ülkemizde 1670 ürün coğrafi işaret aldı, 800 ürün kabul edildi, gün sayıyor. Avrupa’da 30 ürün coğrafi işaret aldı, 79 ürünümüz ise gün sayıyor. Karyağdı armuduna coğrafi işareti büyük hayallerle aldık. Beceremediğimiz bir şey oldu, coğrafi işaret etrafında Korkuteli üreticileri bir araya getiremedik, başarılı olamadık. Coğrafi işaretli ürünleri tescillerken üreticiyi örgütlenme sağlayamazsak başarı elde edemeyiz. Antalya’nın ürünlerini tüm işletmelerimiz raflarında bulundurmasını istiyoruz” ifadelerine yer verdi.
"Kültürel Miras Olarak Görüyoruz"
Tarım Orman İl Müdürü Şakir Fırat Erkal, tohumdan tabağa kadar tarımı desteklemekle yükümlü olduklarını belirtti.
Karyağdı armudunu sadece bir bitkisel ürün olarak değil, kültürel miras olarak ta gördüklerinin altını çizen Erkal,”Değerlerimizi yaşatmalı ve dünyaya tanıtmalıyız. Yağ ve şeker var bunu helva yapacak şeflerimiz de var. Önümüzdeki süreçte Antalya’nın coğrafi işaretli ürünlerinde ve işaret alma yolundaki diğer ürünlerinde de çalışmamız olacak. Antalya turizmin olduğu kadar tarımında başkentidir. Dünyanın her yerinden misafirimiz geliyor, bunun yanında her şeyin üretimi yapılıyor. Bunlara ilaveler, katma değerler katmak bizim asli görevlerimizdir” dedi.
Programa; Antalya Vali Yardımcısı Aydın Abak, Tarım ve Orman İl Müdürü Şakir Fırat Erkal, Antalya Ticaret Borsası(ATB) Başkanı Ali Çandır,şefler ve armut üreticileri katıldı.