CHP Antalya Büyükşehir Belediye Meclis Üyesi Songül Başkaya’nın Antalya’daki tramvayın kilometre maliyetini araç alımı dahil 21.8 milyon TL, araçsız maliyetinin 14.3 milyon TL olduğunu açıklamasının ardından Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan cevap geldi. Bakanlık, araç alımı hariç kilometre maliyetini 13 milyon TL açıkladı

PROJE 1 KİLOMETRE UZAMIŞ

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, şimdiye kadar 18 kilometre olarak açıklanan 2'nci aşama hafif raylı sistem hattının 19 kilometre olduğunu ve kilometre birim maliyetinin 13 milyon TL olduğunu paylaştı. Bakanlık hattın Türkiye'nin en pahalı tramvay projesi olduğu iddialarını da reddetti.  Ancak bakanlık hesabında hem projenin boyu uzatıldı hem de araç alımı hesaba katılmadı. Bilindiği Antalya Büyükşehir Belediyesi projeye araç alımı için 10 milyon TL + 39 milyon Euro borçlandı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Antalya'da yapımı devam eden 2'nci aşama hafif raylı sistem hattının kilometre birim maliyetinin 13 milyon TL olduğunu açıkladı. Bakanlık 19 kilometre uzunluğundaki hattın Türkiye'nin en pahalı tramvay projesi olduğu iddialarını reddetti. 

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, Antalya'da kenti havalimanı ve 23 Nisan'da kapılarını açacak Aksu'da bulunan EXPO 2106 Antalya Fuar alanına bağlayacak 19.1 kilometrelik hafif raylı sistem hattının maliyetine ilişkin yazılı açıklama yaptı.

Yazılı açıklamada, inşaatı devam eden Antalya 2'nci Aşama Hafif Raylı Sistem Hattı'nın Türkiye'nin en pahalı raylı sistem yatırımı olacağı iddiaları reddedildi. Hattın mevcut 11.1 kilometre uzunluğunda Fatih - Otagar - Meydan hattının devamı niteliğinde projelendirildiğine dikkat çekilen açıklamada, hattın yaklaşık 17.8 kilometresinin hemzemin, 1 kilometresinin aç-kapa ve 160 metresinin de köprü geçiş olarak yapılacağı belirtildi.

Sırasıyla Meydan, Perge, Kışla, Topçular, Demokrasi, Cırnık, Altınova, Yenigöl, Sinan, Kavşak, Havaalanı-1 ve Havaalanı-2, Anfaş, Kurşunlu, Aksu, EXPO olmak üzere 15 durağın bulunacağı hattı Samsun, Eskişehir, Kayseri, Bursa tramvay projeleri emsal gösterilerek 'Türkiye'nin en pahalısı' olarak değerlendirmenin gerçeği yansıtmadığı dile getirildi.

ARAÇ ALIMINI HESABA KATMADI  

Antalya 2'nci Aşama Raylı Sistem Projesi sözleşmesinin Türk Lirası üzerinden imzalandığına ve döviz kuru değişiminden etkilenmediğine dikkat çeken Bakanlık, ihaleye ilişkin şu bilgileri verdi:

"Ayrıca sözleşme süresi kısıtlı olduğundan Fiyat Farkı Uygulaması da bulunmamaktadır. Bu tarz projelerde maliyeti belirleyen ana unsurlar altyapı tipleridir. Cadde tramvayı olarak planlanan, mevcut karayoluna üstyapı montajı ile yapılan bir proje ile tünelde, viyadükte, dolgu, yarma üzerinde bulunan bir projenin birim kilometre maliyetlerinin karşılaştırılması yanıltıcı olacaktır. Antalya 2'nci Aşama Raylı Sistem Hattı Projesi'nin emsallerinden farklı olduğu en önemli özelliği de sözleşme kapsamındaki imalatların büyük bölümünün 10 Kasım 2015 tarihindeki G-20 zirvesi öncesinde bitirilmesi ve hattın 23 Nisan 2016 tarihindeki EXPO organizasyonu öncesinde işletmeye alınması gerekliliğidir ki bu süre kısıtlı yüklenici firmalar için ilave risk maliyeti oluşturmaktadır."

Bakanlık Antalya 2'nci aşama Raylı Sistem Hattı'nın kilometre birim maliyetinin 13 milyon lira olduğunu belirterek, Eskişehir'de birim kilometre maliyetinin 6.6 milyon, Samsun'da kilometre maliyetinin 15.5 milyon, 2015 yılında ihale edilen 9.45 km uzunluğundaki Kocaeli tramvayının kilometre maliyetinin 14.2 milyon ve yine 2015'te ihale edilen Bursa Şekerpınar-Otogar Tramvayı kilometre maliyetinin ise 16.3 milyon TL olduğunu açıkladı.

DHA

 

Editör: TE Bilisim