Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicileri yanıltıcı ürünlerin satışını kısıtlama kararı aldı. Bu karar, Türkiye genelindeki marketlerde satılan ve tüketicilerin severek tükettiği, muz veya çilek aroması içeren gofret ve benzeri ürünleri doğrudan etkiliyor.

Geçmişte Alınan Kararlar ve Yeni Uygulamalar

Bakanlık, geçmişte de tüketicileri koruma amacıyla benzer adımlar atmıştı. Örneğin, bir süre önce, tüketicileri yanılttığı gerekçesiyle limonlu sosların satışını yasaklamıştı. Şimdi ise, bu kısıtlamaların kapsamını genişletme kararı alındı.

Yanıltıcı İçeriklere Son

Bakanlık, gerçek ürün izlenimi vererek satışa sunulan ve “… Tadında… Lezzeti… Keyfi” gibi yanıltıcı etiketler kullanan ürünlerle mücadele etmek için yeni bir çalışma başlattı. Bu yeni uygulama, gofret ve benzeri ürünlerin satışını da düzenliyor.

Gofretlerde Kısıtlama

Tarım ve Orman Bakanlığı yetkilileri, Türkiye’nin 81 ilindeki zincir marketlerde yoğun satışı yapılan, muz veya çilek gibi ürünlerin aromasının kullanıldığı gofretlerde kullanılan ifadelere kısıtlama getirdi.

TÜİK Kasım 2024 Güven Endeksi Verilerini Açıkladı TÜİK Kasım 2024 Güven Endeksi Verilerini Açıkladı

Bir pakette yalnızca 10 binde 5 oranında muz bulunan ancak aroma sayesinde muz tadı verilen ve “Muzlu ya da çilekli gofret” etiketiyle satışa sunulan atıştırmalıklar, bakanlık kararıyla, kullanıcıyı yanıltıcı içerik nedeniyle yasaklandı. 

Kaynak: Haber Merkezi