Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA), Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Yerel Kalkınma Hamlesi vizyonu çerçevesinde, bölge ekonomisinin dijital dönüşümüne katkıda bulunmak amacıyla "Kozmetik ve Tıbbi-Aromatik Bitkiler Sektöründe E-Ticaret (Pazaryeri Satışı) ve Mikro İhracat" eğitimi düzenledi.

Eğitim Isparta Ekonomi Kampüsü'nde Gerçekleşti

Isparta Ekonomi kampüsündeki BAKA Genel Sekreterliği'nde gerçekleştirilen eğitime, Isparta başta olmak üzere ilgili sektörlerde faaliyet gösteren 25 girişimci katıldı. Eğitimde, yerel üreticilerin dijital pazaryerlerine ve küresel pazarlara entegrasyonunu hızlandırma hedeflendi.

Kapsamlı Bilgiler Paylaşıldı

Eğitmen Dursun Ağmaz, mikro ihracat ve dijital pazarlama stratejileri hakkında katılımcılara kapsamlı bilgiler sundu. Özellikle küresel pazarlara açılmanın yolları, düşük maliyetli ihracat yöntemleri ve dijital platformlarda başarılı olmanın püf noktaları üzerinde durdu. Ağmaz, “Katılımcılarımızın bu bilgileri girişimlerine entegre ederek küresel pazarlarda daha etkili olacağını düşünüyoruz,” dedi.

Girişimcilerden Olumlu Geri Dönüşler

Eğitime katılan girişimciler, aldıkları eğitimin işlerine büyük katkı sağlayacağını belirtti. Katılımcılardan Kaan Toprak Demir, “Bu eğitim sayesinde dijital pazaryerlerinde satış yapmanın inceliklerini öğrendik. Mikro ihracat, işimizi büyütme noktasında önemli bir strateji olabilir,” ifadelerini kullandı. Ayrıca, “Mikro ihracatın yanında, hâlihazırda yapmakta olduğumuz e-ticaret operasyonlarımız için de eksik noktalarımızı tamamlayıcı bir eğitim oldu,” dedi.

CHP Antalya'da 30 Yıllık Hayal Gerçekleşiyor: İlk Adım Atıldı CHP Antalya'da 30 Yıllık Hayal Gerçekleşiyor: İlk Adım Atıldı

Hedef: Dijitalleşme ve Küresel Pazarlara Açılma

Eğitim sonunda, katılımcıların dijitalleşen ticari pratiklere daha hızlı entegre olmaları ve yerel üretimlerini farklı pazarlara açmaları öngörülüyor.

Kaynak: İHA