Akdeniz
Üniversitesi 40. yılında eğitim hayatına getireceği yeni eğitim modelleriyle
öğrenci hayatına dokunacak. Tıp Fakültesi tarafından hayata geçirilecek ve
diğer fakültelere de yaygınlaştırılarak öğrencilerin hocalardan daha fazla
verim sağlamasını ve bireysel öğrenme sürecini kolaylaştırmak için Ters Yüz
Öğrenme Modeliyle yeni eğitim dönemine başlıyor. Tıp Fakültesi’nde oluşturulan
özel stüdyo ve profesyonel ekip sayesinde alanında uzman olan öğretim üyeleri
öğrencilerle dersi daha verimli geçirmek adına ders sunumlarını video kayıt
ortamına alarak öğrencilerin derse daha hazır gelmelerini sağlayacaklar. Derse
hazır gelen öğrenciler hocalarla daha fazla deneyim paylaşımında bulunarak
derste ve bilgisayar ortamında öğrenim sürecini pekiştirmiş olacaklar.
“TEKNOLOJİ GELİŞTİ, DÜNYA DEĞİŞTİ”
Akdeniz
Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Özlenen Özkan, Tıp Fakültesi ile başlayan
çalışmayla ilgili bilgi verdi. 40 yıldır eğitim sisteminde büyük değişimler
yaşanmadığına dikkat çeken Rektör Özkan, “En hantal, değişime en dirençli konu
eğitim. Biz öğrenciyken de aynı eğitimi alıyorduk. Teknoloji gelişti, dünya
değişti, bugün de hala aynı müfredatlar işleniyor. Biz bu konuda harekete
geçtik ve müfredatımızı yenilemeye başladık. Ayrıca Tıp Fakültemizde de Ters
Yüz Eğitim modeline geçtik. Hocalarımızın ders anlatım videoları hazırlanıyor. Öğrencilerimiz
ilgili derslerden önce bu videoları izleyerek hazırlanacaklar. Derste ise
konuyla ilgili daha detaylı sorular sorabilecek ve konuyu pekiştirecekler. Ben
de yanık dersimle ilgili kaydı oluşturdum. Bu sistemin avantajlarını daha
yetkin mezunlar vererek göreceğiz.” şeklinde konuştu.
TERS YÜZ
ÖĞRENME NEDİR?
Ters yüz
öğrenme (TYÖ), kısaca grup öğrenmesinden ziyade bireysel öğrenmeyi merkeze alan
bir pedagojik yaklaşımdır. Ters yüz öğrenme, öğretmenin hazırladığı videolarla
sunularak, öğretmen-öğrenci arasında yüz yüze geçirilecek zamanın daha anlamlı
ve zengin öğrenme oluşturmasını sağlamaktadır. Bu öğrenmede, birçok yöntem,
değişken, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımları, problem veya proje temelli
öğrenme, sorgulayıcı öğrenme ve diğerleri bir araya gelerek daha pratik bir
uygulama yapılmaktadır.
Haber Merkezi