Züccaciye sektörünün dev isimleri, Almanya, Japonya, Hindistan, Güney Amerika ve Birleşik Krallık gibi farklı bölgelerden gelen 50 satın alma uzmanıyla bir araya geldi. Züccaciyeciler Derneği'nin (ZÜCDER) düzenlediği 16-19 Mayıs tarihleri arasındaki "13. Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları-Marka Zirvesi", Antalya'da gerçekleşti. Bu etkinlik, 120'den fazla yerli ve yabancı satın almacı firmanın katılımıyla 5 binden fazla iş görüşmesine ev sahipliği yaptı. Zirve, 2 milyar dolarlık ticaret hacmiyle sektörün önemli bir ivme kazanmasını sağladı.
ZÜCDER Başkanı: "Firmaları Seçerken Özen Gösteriyoruz"
ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, organizasyon hakkında şunları söyledi: "Antalya’ya getirdiğimiz firmaları dünyadan tek tek cımbızla çeker gibi seçiyoruz. 1 milyar dolarlık yıllık ithalat yapan firmayı bile Antalya’da ağırladık. Kriter olarak bir firmanın minimum 10 milyon doların üzerinde bir ithalat yapıyor olması ya da 10’un üzerinde perakende mağazası olması şart."
Züccaciye Sektörü: Küresel Arenada Büyüme
Züccaciye sektörü, 12 milyar dolarlık büyüklüğüyle dikkat çekiyor. Dış ticaret fazlası veren 5 sektörden biri olan züccaciye sektörü, markalaşma konusunda da önde gelen sektörlerden biridir. İhracat sıralamasında dünya genelinde ilk 10'da yer alan sektör, iç pazarda da güçlü bir marka olma yolunda ilerliyor.
ZÜCDER: Rekabetçi Gücümüzü Artırıyoruz
ZÜCDER Başkanı Öksüz, sektörün geleceği hakkında şu görüşleri dile getirdi: "Çin’in pandemiden sonra sektöre hızlı bir geri dönüş yaptığını belirten Öksüz, 'Sektörümüzün dünyadaki ticaret hacmi, 300 milyar dolar ve bunun 152 milyar dolarını tek başına Çin sağlıyor. Ancak Çin büyük bir güç diye kendimizi geri çekecek halimiz yok.'"
"Sanayide Üretim Adedi Artmalı"
Öksüz, iç pazardaki durumu ve üretim ile ilgili olarak da şunları ekledi: "İç pazara ilk 3 ay olarak bakarsak adet bazında yüzde 20’lere varan bir daralma var ama ciro bazında yüzde 100’e yakın bir artış yaşıyoruz. Bu durum enflasyondan kaynaklanıyor. Enflasyon yüzde 67-68’lerde, biz yüzde 65’lerdeyiz. Sanayi ağırlıklı bir sektörde sürekli ekipmanlarımızı yenilememiz ve geliştirmemiz gerekiyor ki rekabet edebilelim ya da sürekli kendimizi geliştirebilelim."