Antalya'da yaşayan emekli 60 yaşındaki Faruk Gülcemal, sosyal medyada bir linke tıklayınca telefonu kilitlendi. Gülcemal adına 600 bin TL'lik kredi kullanıldığı ortaya çıktı. Suç duyurusunda bulunan Faruk Gülcemal, "Ertesi gün telefoncuya gittim, telefonu açtırdım. Ardından fatura ödemek için telefon bankacılığına girdim ama açamadım. Bankanın şubesine gittim. Adıma 600 bin liralık kredi çekildiğini öğrendim" dedi. Hukuki süreç başlattığını belirten Gülcemal, emekli maaşıyla bu miktarı ödeyemeyeceğini ve mağdur olduğunu ifade etti.
"Bankaların Güvenlik Önlemleri Yetersiz"
Mobil bankacılık dolandırıcılığına dikkat çekerek, benzer şikayetlerin arttığını belirten Gülcemal'in avukatı Furkan Atmaca, "Bu tür işlemler genellikle gece saatlerinde, 20-25 dakika içinde yapılıyor. Tüm hesaplar boşaltılıp krediler çekiliyor. Bankaların güvenlik önlemleri yetersiz kalıyor" dedi. Atmaca, mağdurların hızla savcılığa gitmeleri gerektiğini vurgulayarak, "Böyle bir durum yaşadıklarında vatandaşlara ilk tavsiyem, koşarak savcılığa gitmeleri gerektiği. Çünkü sadece bu şekilde banka hesaplarına bloke koyulabilir. Ayrıca tüketici mahkemelerinde dava açarak bankaların sorumluluğunu kabul ettirmeleri mümkün" diye konuştu.
"Bir Gece Hayalleriniz Mahvolabilir"
Kullanıcıların telefona yüklenen üçüncü parti yazılımlardan kaçınması gerektiğini ifade eden Avukat Atmaca, güvenli yazılımlar kullanılması ve iki faktörlü doğrulama gibi ek güvenlik önlemlerinin alınması gerektiğini belirterek, "Bir gece hayalleriniz mahvolabilir, umutlarınız bitebilir" dedi.