Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya-Alanya Otoyolu’nun proje yapım sözleşmelerinin 14 Ekim’de imzalanacağını duyurdu. Bakan, projenin bölgeye sağlayacağı tasarruf ve turizme katkılarını vurgularken, maliyetinin yüksekliği dikkat çekiyor.

 

6,6 Milyar TL Tasarruf Hedefleniyor

Bakan Uraloğlu, otoyolun özellikle yaz aylarında artan turizm hareketliliği için hızlı, güvenli ve konforlu bir ulaşım sağlayacağını belirtti. Otoyol hizmete açıldığında, yıllık 6,6 milyar TL tasarruf edileceğini ifade eden Uraloğlu, projenin Antalya'nın turizm, ticaret ve tarım sektörlerine olumlu katkı yapacağını vurguladı. Projenin uzunluğunun toplam 122 kilometre olacağını belirten Uraloğlu, ana otoyolun 84 kilometrelik 6 şeritli, bağlantı yollarının ise 38 kilometrelik 4 şeritli olarak planlandığını açıkladı.

Maliyet Tartışmaları: Emsallerinden 3 Kat Daha Fazla

Antalya-Alanya Otoyolu’nun kilometre başına maliyetinin 26 milyon Euro olması, projeyi diğer emsallerinden 3 kat daha maliyetli hale getiriyor. AKP eski Milletvekili Dr. Sadık Badak, kilometre başına 8 milyon dolar olan ortalama maliyetin bu projede 26 milyon Euro’ya çıktığını ve toplam maliyetin 3,2 milyar Euro’ya ulaştığını belirtti. Badak, daha düşük maliyetle alternatif yatırımların yapılabileceğini öne sürdü.

"Hızlı Tren Daha Faydalı Olurdu"

Sadık Badak, otoyol projesinin maliyetine karşı çıkarak, Gazipaşa-Kepez arasında 170 kilometrelik Hızlı Demiryolu Projesi’nin 600 milyon dolar maliyetle hayata geçirilebileceğini ve daha faydalı olacağını savundu. Ayrıca, otoyolun getireceği günde 100 bin araç geçiş garantisinin yurttaşlara ve kamu bütçesine büyük bir yük getireceğini dile getirdi.

 

 

Kemer’de O Proje İçin İlk Kepçe Vuruldu! Tekirova’da Binlerce Vatandaşa Hizmet Edecek Kemer’de O Proje İçin İlk Kepçe Vuruldu! Tekirova’da Binlerce Vatandaşa Hizmet Edecek

Otoyolun Dezavantajları ve Çevresel Etkiler

Badak, otoyolun Antalya'nın tarım ve eko turizm alanlarına zarar verebileceğini belirterek, otoyolun geniş araziler kullanarak çevreye olumsuz etkiler yaratabileceğine dikkat çekti. Projenin Serik-Döşemealtı yönüne uzatılmasının ise ilave 2,5 milyar Euro yatırım gerektireceği ve Antalya’nın verimli ovalarını olumsuz etkileyebileceği ifade edildi.

Muhabir: Kamer Durdu