Avrupa Komisyonu, bugün Meta'ya 'öde veya rıza göster'reklam modelinin Dijital Pazarlar Yasası'na (DMA) uygun olmadığı gerekçesiyle resmi suçlamada bulundu. Komisyon, Meta'nın bu modelinin kullanıcıları, kişisel verilerinin daha azını kullanan ancak kişiselleştirilmiş reklamlar içeren bir hizmeti tercih etmeye zorladığını savunuyor. Komisyon ayrıca, modelin kullanıcıların kişisel verilerinin birleştirilmesine özgürce izin verme haklarını kullanmalarına da imkan sağlamadığını belirtiyor.

AB Komisyonu Meta'ya reklam modeliyle ilgili suçlamada bulundu

AB kurallarına göre rıza göstermeyen kullanıcıların kişisel verilerinin daha azını kullanan eşdeğer bir hizmete erişmeleri gerekiyor. Meta, kasım ayında Avrupa'daki kullanıcılara Facebook ve Instagram'a reklamsız erişim sağlamaları için aylık abonelik seçeneği sunmaya başlamıştı.

BMW X3 2024 Güncel Fiyat Listesi BMW X3 2024 Güncel Fiyat Listesi

Ancak bu abonelik seçeneği Avrupa'da tüketici dernekleri tarafından şikayet edilmişti.

AB teknoloji kuralları kapsamında Meta gibi büyük şirketler ve dijital platformlar daha katı hükümlere tabi tutuluyor. AB, dijital yasalarını ihlal eden firmalara küresel cirolarının yüzde 10'una varacak seviyede para cezası uygulayabiliyor.

Bu durum, Meta'yı zor bir duruma düşürüyor. Şirket, ya reklam modelini değiştirecek ya da AB'nin yüksek para cezalarına maruz kalacak.

Kaynak: AA