Tarım ve Orman Bakanlığı, tüketicilerin yanıltılmasını önlemek amacıyla yeni bir tebliğ yayımladı. Bu kapsamda, birçok ürün market raflarından kaldırıldı. Bakanlık, özellikle eritme peynirlerdeki yanıltıcı etiketlerin önüne geçmek için önemli bir karar aldı.
Eritme Peynirlerinde Yanıltıcı Tanımlar Yasaklandı
Yeni düzenleme ile eritme peynirlerinde "tulum," "örgü," "çeçil," "dil," "tel," "kaşar" ve "tost peyniri" gibi tanımlamaların kullanılması yasaklandı. Bu ifadeleri içeren ürünlerin satışı artık mümkün olmayacak. Bu karar, tüketicilerin gerçek peynirlerle karıştırılabilecek ürünleri daha kolay ayırt edebilmesini amaçlıyor.
Aromalı Ürünlerde Kısıtlamalar
Bakanlık ayrıca, zincir marketlerde satılan "aromalı" ürünlere de yeni kısıtlamalar getirecek. Özellikle "muzlu," "çilekli," "fındıklı" gibi tanımlamaların bulunduğu gofretlerin satışı yasaklanacak. Ürün ambalajlarında yalnızca "aromalı" ifadesinin kullanılması zorunlu hale getirilecek.
Düzenlemenin Temel Amacı ve Uygulama Şartları
Karma Grup Regülasyon ve Operasyon Direktörü Didem Altuntaş, düzenlemenin temel amacının tüketicileri yanıltmayı engellemek olduğunu belirtti. Altuntaş, eritme peynirlerinin geleneksel veya coğrafi işaretli peynirlerle karıştırılmasını engellemek için "tulum," "örgü," "çeçil," "dil," "tel," "abaza," "kaşar peyniri" gibi ifadelerin değerlendirileceğini söyledi.
Ayrıca, eritme peynirlerinin etiketlerinde ürün adının en az 3 mm punto büyüklüğünde ve temel görüş alanında yer alması gerektiği vurgulandı. Ürün adından daha büyük puntoda yer alacak ifadeler, "sürülebilir," "ultrafiltrasyon," "üçgen," "tost için" gibi, ürün algısı yaratacak ifadelerle aynı büyüklükte olmamalı.
Bu düzenlemeler, tüketicilerin daha güvenli ve şeffaf bir şekilde ürün satın almalarını sağlamak amacıyla yapılmıştır.